דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג את הכוח העליון של הטבע

להשיג את הכוח העליון של הטבע

שאלה: האם האגו משנה את צורתו תוך כדי העבודה המשותפת עם הכוח האלטרואיסטי, או שהוא יישאר כפי שהיה במהותו?

תשובתי: בשיתוף פעולה נכון בין האגואיזם לכוח ההפוך לו, אנחנו מתחילים ללמוד על כוח אחד מתוך כוח אחר, להבין נכון את מהותם, להשיג את מי אנחנו בונים ביניהם.

למעשה, אנחנו בונים את אותו הכוח שהוליד גם את האגואיזם וגם את האלטרואיזם. הוא נקרא "הכוח העליון של הטבע", שהוליד בזמנו את "המפץ הגדול". דווקא מ"המפץ הגדול" נוצרו שני הכוחות: הכוח האלטרואיסטי, שנסתר בטבע, והכוח האגואיסטי, שהחל להתפשט, לכבוש את החלל, לצמצם ולדחוס את כל החומר שנוצר.

יחד עם זה, בתוך החומר כל הזמן פועל הכוח האלטרואיסטי, אבל עובד מבלי שיורגש. כי אם הוא לא היה, אז איך היסודות היו מתחברים ביניהם? הם רק היו מתפזרים לצדדים. אם הכוח האלטרואיזם לא היה מחבר הכול, אז לאגואיזם לא הייתה אפשרות להפריד, לדחוף לצדדים, להרחיב.

ההתרחבות תמיד מתְנה קיום של הכוח הפנימי ששומר על קשר, ואם אין קשר, אז זו כבר לא התפתחות. התפתחות, זה הרחבת הגבולות של המצב הקודם, כאשר מתגלים בו קשרים איכותיים חדשים, חוקי מיתוג חדשים.

לכן בטבע קיימים גם אגואיזם וגם אלטרואיזם. בזה שאנחנו מפיקים מהטבע את המרכיב האלטרואיסטי הנסתר, אנחנו מתחילים לפתח את עצמנו ואת החברה האנושית כאחד שלם יחידי. בו זמנית, חוץ מהאנושות, אנחנו משתמשים בטבע הדומם, הצומח והחי באותה הרוח, באותה ההרמוניה, באותה התנועה הגלובלית והאינטגרלית לאיחוד, להתכללות הדדית זה בזה. אנחנו בונים אחד שלם מכל חלקי הטבע. ואז מתגלה הנברא היחיד שאותו אנחנו יוצרים מהאיחוד של כל החלקים. הוא נקרא "אדם", כלומר הדומה לבורא.

באופן כזה, על ידי יצירת המערכת הזאת, אנחנו מגלים בה את אותו הכוח שהוליד מתוכו את המרכיבים החיובי והשלילי. לכוח הזה אנחנו קוראים "בורא", מפני שהוא ברא את כל היקום שלנו ואותנו, ברא את כל התנאים המוקדמים כדי שאנחנו נבנה את עצמנו בדרך חכמה משני הכוחות המנוגדים ונבין מה הוא הכוח הזה.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סוג חדש של אגו
שני שותפים: אגואיזם ואלטרואיזם
המנהיג שלנו, הוא האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest