דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרוויח – רק על ידי ההשפעה

להרוויח – רק על ידי ההשפעה

אנחנו לא צריכים לבנות בעצמנו משהו חדש כדי לתקן את מצבנו. אנחנו צריכים רק להביא את עצמנו יותר ויותר לתיאום עם מערכת הערבות ההדדית שכבר קיימת ומתגלה לנו.

התיקון שלנו, הפעולה היחידה שלנו – היא החיבור. וכאשר אנחנו מתחברים, אנחנו מגלים שאנחנו נכללים במערכת העליונה היחידה, ואז הכול מסתדר.

אם עד היום הכלכלנים נאלצו לבנות מערכות קשר מסובכות ולחתום על הסכמים מורכבים – היום כל זה לא יידרש יותר. הכול כבר קיים במערכת החדשה הזאת. אנחנו רק צריכים להתאים אליה את הקשרים האנושיים שלנו, וזה הכול. אין יותר צורך בשום דבר. כל הברוקרים מהבורסה יכולים ללכת לנוח.

אנחנו פתאום נגלה שנעלם הצורך בכל המקצועות, חוץ מאלה שמספקים לנו את הדברים ההכרחיים לחיים. במערכת הקשרים החדשה הזאת בינינו לא יהיו קיימים מקצועות אחרים, כי היא כבר תתגלה כמחוברת, מושלמת ומתואמת. היא הרי כבר בנויה.

אלה לא אותן המערכות שהיינו צריכים לבנות כל הזמן מתוך האגואיזם שלנו, כשביצענו שינויים מהפכניים וקבענו קשרים חדשים. לא יהיה צורך בכל זה. כתוצאה מכך שנתקן את הקשר בינינו, את התכונות שלנו, אנחנו נתכלל בתוך המערכת האידיאלית שכבר קיימת.

היא קיימת גם היום. אנחנו פשוט לא יודעים כיצד להתכלל בתוכה, ולכן מתרחש כזה משבר.

וכך האנושות תגלה שאין לה בכלל מה לעשות! יש לזרוק את כל השכל הבהמי הקודם. אנחנו כבר לא נוכל לעשות איתו שום דבר. וכל מה שאנחנו צריכים זה לתקן את עצמנו לערבות הדדית, כדי להיכנס למערכת העליונה שכבר מוכנה ומושלמת, ושתלך ותתגלה ביתר בהירות. ואנחנו נתכלל בתוכה וכך נמשיך להתקיים.

בינתיים לא יתגלה לנו שהמערכת הזאת היא השכל הפנימי של הבריאה, של הטבע או הבורא, שהם למעשה אותו הדבר. ככל שניכנס יותר לתוך המערכת הזאת, אנחנו נגלה בתוכה את החיים הנצחיים והשלמים. הגופים הבהמיים שלנו ימותו וייעלמו, אבל אנחנו בכלל לא נרגיש זאת, ונתקיים בתוך המערכת הזאת, דבוקים בשכל של הבורא.

מערכת הקשרים הזאת שאנחנו מגלים היום בינינו היא הגילוי של המערכת הרוחנית העליונה. לכן מגיע המשבר הכלכלי, שהוא משבר במערכת הקשרים בינינו. כי דווקא הכלכלה היא זו שמחברת אותנו זה לזה, כמו שנאמר, "לכו והתפרנסו זה מזה".

ואת זה אנחנו צריכים לגלות: במה אנחנו יכולים להרוויח מכך שנשפיע זה לזה! בימים אלה אנחנו פוסעים לתוך תקופה מיוחדת מאוד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שכל הפועל", 21.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הצרות שעושה לנו השכל האגואיסטי
כלכלה של ערבות גלובלית
אף אחד כבר לא מנצח בתחרות הזאת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest