דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / להרגיש עולמות רוחניים 

להרגיש עולמות רוחניים 

שאלה: בשביל מה אנחנו צריכים להרגיש את העולמות הרוחניים?

תשובתי: אנחנו חייבים להרגיש את העולמות הרוחניים, מפני שאחרת לא נדע כיצד להתנהג בצורה נכונה בעולם הזה: מה לעשות עם עצמנו, כיצד להתייחס לאחרים, לשם מה אנו קיימים, אילו כוחות מנהלים אותנו, היכן הבחירה החופשית שלנו, והיכן אין לנו בחירה חופשית. אנחנו צריכים להבין במה אנו תלויים לחלוטין בכוחות הטבע, והיכן אנו יכולים לפעול בצורה עצמאית, ואיך לעשות זאת: האם באופן מקרי, מתי שפתאום יתחשק לנו? או בזה שיודעים את המטרה הנכונה של ההתקדמות למשהו טוב עבורנו ועבור האחרים.

עלינו להכיר ולהשיג את המערכת שבה אנו חיים, אחרת אנחנו פועלים כמו חתולים עיוורים, רק ההבדל הוא שלחתולים לפחות יש אמא, ואילו אנו נמצאים בידיהם הגסות של כוחות טבע נסתרים, קיימת רשת כוחות שבתוכה אנחנו כלואים ולגמרי לא יודעים באילו חוטים אנו מושכים.

האבולוציה, ההתפתחות המתמדת של הטבע, מתנהלת לפי חוק מסוים, אבל החל מרגע מסוים והלאה, ההתפתחות הזאת דורשת התערבות חכמה ונכונה של האדם. ואם האדם לא מוכן להשתלב בצורה נכונה בנוסחת ההתפתחות הזאת, אז היא פועלת נגדו ובכך מאלצת אותו להבין לעומק את מערכת ההתפתחות.

נראה שלמרות הכל, הגענו למצב שבו הכול קורס והעולם שבנינו הוא נורא: אנחנו הורסים את הטבע, העתיד לא ידוע, המחר לא מובן, ואנחנו מתחילים לגלות את עצמנו, את האגו שלנו כמקור לכל הבעיות. וכאן השאלה שעולה היא לא על כך שצריך להאמין בעולמות רוחניים, אלא על איך להינצל, איך לעשות כך שלא נסתבך בשום בעיות. תראו מה קורה בכל העולם: ברוסיה, באמריקה, באירופה, במזרח התיכון, במזרח הרחוק ובאמריקה הלטינית, כולם סובלים. אין אף בן אדם על פני האדמה שיכול לומר שהוא נהנה ומאושר עד העננים. הכנסנו את עצמנו למבוי סתום.

לכן כעת מתגלה הצורך להבין מהו המקור לכל הבעיות שלנו, ויחד עם זאת מתגלה חכמת הקבלה שאומרת: "אני אספר לכם על הכול ואתן לכם אפשרות לנווט בעצמכם בצורה נכונה". אנחנו חיים בזמן מיוחד, שמצד אחד הוא רע ומפחיד נורא, ואינו ניתן לחיזוי, ומצד שני אנחנו יכולים לגלות את כל מערכת ההנהגה של העולם שלנו, ולהתחיל לעבוד בתוכה. לכן עלינו לשמוח בצרוף נסיבות זה. מצד אחד מאלצים אותנו לגלות את מערכת ההנהגה שנקראת העולם העליון, ומצד שני, היא מתגלה עבורנו כהזדמנות להינצל.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest