דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את הקצר החשמלי

להרגיש את הקצר החשמלי

מיכאל לייטמן

שאלה: האם בשיעור על תלמוד עשר הספירות או פתיחה לחכמת הקבלה אני צריך לנסות לתאר בתוכי את כל החומר הנקרא, כמו בעת הקריאה בספר הזוהר?

תשובתי: אם אתה מנסה להשתוות לטקסט ורוצה להרגיש אותו בתוכך, זה טוב מאוד.

ספר הזוהר והמערכת הקיימת בו, מתלבשים בנו ומראים לנו את הצורות, התמונות והפריימים, שדרכם אנחנו נכנסים לעולם הרוחני.

תלמוד עשר הספירות (תע"ס) פועל באופן שונה. אם האדם יכול להתחיל לתאר בתוכו פעולות פנימיות בזמן הקריאה בתע"ס זה יכול להשפיע עליו לא פחות, מאשר ספר הזוהר.

אז אני מתחיל לתאר לעצמי את כל התהליכים הרוחניים האלו: הרצון ליהנות שרצה לקבל לעצמו על מנת להשפיע לאחרים ונשבר. ואחר כך כיצד הרצון עובד עכשיו עם חמשת החלקים שמהם הוא מורכב. כיצד הוא מתרוקן עתה מהאור כיוון שהכוחות של האגואיזם שלי דוחים אותו. וכשגלגלתא ועיניים מתוקנים אני בעצמי דוחה את האור ומעמיד מסך החוצץ ביני לבינו. ואז אני נשאר מול בעל הבית, פנים אל פנים, עומד בסירובי לקבל ממנו מטעמים. אך האגו שבי גובר ואיני יכול לעמוד מול האור, קשה לי לשלוט על הרצון שלי. אני צריך להציב נָגָד בין שני הקטבים: פלוס ומינוס, והנגד שלי מאוד קטן, והוא נשרף!

אם האדם יתאר בתוכו את המצבים הרוחניים האלו, הוא ירצה לקרוא שוב ושוב את הטקסטים. במקום להבין את החומר שהוא קורא כפרטים יבשים וטכניים המתרחשים בחלל כלשהו, הוא יתחיל להרגיש בהם כמשהו שמתרחש בתוכו, ועכשיו!

מתוך שיעור על פתיחה לחכמת הקבלה, 04.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
הרוחניות אינה נעלמת לעולם
שהזוהר יחיה בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest