דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להוציא ניצוצות מהשפעה וקבלה

להוציא ניצוצות מהשפעה וקבלה

הבורא ברא רצון לקבל שחייבים להביאו לתיקון. הרצון הזה מתחלק למספר חלקים בהתאם לדרגותיו. אנחנו יודעים מתוך ארבע בחינות של אור ישר, שהרצון לקבל מתחלק לחמש דרגות העביות, כלומר "עומק" או "עובי". האור מעצב אותן, בונה אותן נכון על ידי השפעתו, ובסופו של דבר, מופיע רצון גדול שמרגיש ממי הוא יצא, מדוע ולאיזו מטרה.

במהלך התהליך הזה כל מדרגה הבאה הרגישה יותר ויותר את האור, את פעולתו, מטרתו, את המקור שמפעיל אותו וגם את הרצון של המקור הזה. כך, אחת אחרי השנייה, נבראו בתוך הרצון לקבל אבחנות יותר ויותר עמוקות, עד שהרצון לקבל האחרון הרגיש את המאציל, ואז הוא יכול היה לפעול בהתאם.

ובכן, האבחנות הרבות בתוך הרצון, אלו הן דרגות העביות שלו, כלומר ההבנה העצמית, ההרגשה העצמית, ההפרדה מהמאציל, מהאור, בהתאם למה שהוא מגיב עליו. זאת הדרך – הרצון לקבל מחליט לתקן את עצמו ומקיים את זה לפי הטבע, מן הקל אל הכבד. במקרה הזה המדרגות המתוקנות עוזרות לתקן את המדרגות "העבות" יותר.

בהמשך, הרצון לקבל מתחיל לבנות את המבנה שצריך לתקן. הוא מקבל צורה, במילים אחרות, "מלכות של עולם אינסוף", על ידי השפעת האור, מקבלת את המבנה הפנימי שלה. הרי "אור ישר" בד' בחינות לא סתם עיצב את הרצון, אלא הוא גם עיצב את המערכת שיכולה להפוך את הרצון להידמות לאור. המערכת הזאת נקראת "אדם הראשון" או סתם "אדם". יש בתוכה קשרים בין "אורות" ל"כלים", תוכנה ואמצעים למימוש נכון, וכמובן גם חלקי רצון רבים המסודרים לפי דרגות העביות או לפי הקרבה לביצוע. הרי חלקם כבר משתוקק לתיקון וחלקים אחרים עדיין לא.

לאחר מכן, כדי לערבב עוד יותר את המערכת הזאת ולתת לה הכרת השוני יותר גדולה בין שתי הגישות: בעד ונגד המאציל, מעבירים אותה דרך השבירה. כי יש בה שתי תת מערכות הפוכות, מנוגדות אחת לשנייה ובהתנגשות ביניהן. מצד אחד, תכונות הנברא, כלומר הרצון לקבל שמתגלה במלואו, וכנגד זה מתגלה תכלית הבריאה, והיא להביא את הנבראים לדרגת הבורא, לכוונה על מנת להשפיע.

שתי המערכות האלה מתקשרות ביניהן בצורות שונות, אך לא בתמיכה הדדית, אלא בניגוד הדדי. וכאשר שתי המערכות נכנסות אחת בתוך השנייה, מתרחשת השבירה. ולהיפך, במצב המתוקן הן תשתמשנה נכון זו בזו, כדי להביא את הנברא לדרגת הבורא, להשתוות הצורה עימו.

היום שתי המערכות כבר נמצאות בהתנגשות, בחיבור, בהתכללות הדדית ועכשיו הן מערכת אחת, שבשכבות העליונות הקלות ביותר שלה לאט לאט מתחילה להכיר את המצב שנוצר. והמצב הוא כזה, בתוך המערכת ישנם רצונות, כלים, קלים יותר, שבהם התעוררו ניצוצות כלפי הרוחניות וגם רצונות אחרים גסים יותר שהמצב האמיתי נסתר מהם.

הרצונות הקלים ביותר נקראים "אבות". הם יצאו מבבל העתיקה וכבר אז התחילו לעשות את התיקונים שלהם. אחרי חורבן בית המקדש, מקובלים יחידים המשיכו את התהליך הזה, ובינתיים הגיעו נשמות חדשות לעולם.

והיום, אנחנו מוצאים את עצמינו במצב מיוחד, אנחנו הניצנים הראשונים של "הדור האחרון", ומתחילים להתגלות בנו אותם הניצוצות. לכן, עלינו להיות מאוד רגישים לתיקון הכללי של הרצון לקבל, כלומר של הנשמה הכללית השבורה. כל מערכותיה מבולבלות ומתנגשות ביניהן, אין ביניהן אף קשר נכון, ועלינו לתקן כל פרט ופרט, כל מרכיב.

זה נעשה רק על ידי האור: הוא מגיע ומראה לנו מה נכון מה לא נכון, אנחנו מבקשים ממנו שיתקן והוא מתקן את הפגמים. אחר כך אנחנו מבקשים כוח לשימוש בכלי המתוקן, מקבלים אותו, מבקשים שכל ורגש, ואז מפעילים נכון את הכלי המתוקן. למעשה, קיים רצף שלם של פעולות כדי לתקן בהדרגה פרט אחר פרט מהקל אל הכבד.

אבל יש לנו עוד בעיה אחת: אנחנו מאוד מבולבלים, מפני שמצד אחד אנחנו רואים ולומדים את מערכת הנשמות, ומצד שני, רואים את האנשים בעולם הזה. אז במה להתחשב: באנשים או בנשמות? כאן עלינו להבין שהעולם הזה מדומה, וצריך לראות מה עומד מאחורי הדמיון הזה עם הדמויות האווריריות שלו. אנחנו מתחשבים רק ברצון עם הניצוץ בתוכו ואפילו בתיאורים הגשמים אנחנו משתדלים לזהות רק איכות, מהות.

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 29.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הפרצופים של פרעה
האבות: אז ועכשיו
הגיע זמנם של הנכדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest