דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך מכשול למדרגת עלייה

להפוך מכשול למדרגת עלייה

"לא תקלל חרש ולפני עור לא תתן מכשל ויראת מאלהיך אני ה'." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "קדשים", פרק י"ט פסוק י"ד).

אם נתרגם את השפה הגשמית לחוקים רוחניים פשוטים מאוד, אז שמיעה, זה "בינה", וראייה זה "חכמה".

כלומר, אדם חרש, זה אדם שלא שולט בדרגת ה"בינה", בתכונת ההשפעה, ועיוור, זה מי שאין לו דרגת "חכמה". לכן נאמר: לא תשים מכשול בפני עִיוור, הוא ימעד, מפני שאין לו חיישנים, אין לו מכשיר פנימי למחקר, לבירור ולקביעה, מה זה טוב ומזה רע בדרגות האלה.

מכשול, נקרא, כל מה שאתה לא יכול להשתמש בו בצורה נכונה בדרך הרוחנית. אם היית אדם שרואה, אז לא היית קובע את זה כהפרעה או מכשול, אלא כהזדמנות להתגבר על ההפרעה הזאת ולעלות לדרגה גבוהה יותר. כי עיוור שניצב מול מדרגה, לא רואה אותה, הוא מועד ונופל, ואילו זה שרואה, עולה יותר ויותר למעלה. הכול תלוי בכך, האם אתה מסוגל להתגבר על המכשול הזה, בכך שאתה הופך אותו למנוף לעלייה בסולם הרוחני.

יוצא, שחרש אינו מסוגל לעלות בעזרת מכשולים בדרגת "בינה", ועיוור, בדרגת "חכמה". לכן אתה צריך להרגיש את הדרגה של אדם אחר: מה לתועלתו ומה לא, ולהוביל אותו בעדינות, כמו ילד קטן, כדי שהוא ילמד, יעלה, ירד ולא ייפול. כך צריך לנהוג עם כל אחד מהזולת, לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

בעולם שלנו אנחנו מחנכים ילדים על ידי הדרכה, הנחייה ומוסר. ואילו בעולם הרוחני, זהו בירור ובדיקה רציניים, האם אפשר להפוך מכשולים למדרגת עלייה.

לכן אתה צריך לפעול כך, שלפני האחרים יופיעו מכשולים שבעזרתם הם יעלו. אתה צריך להיכנס לתוך אדם אחר, להבין באיזו דרגה הוא נמצא, ואפילו לעזור לו למצוא מכשול שהוא יתגבר עליו.

בזה מסתכמת העזרה ההדדית, כאשר כולם מתמזגים בעסק אחד משותף: מצד אחד, מגלים מכשולים אחד כלפי השני, ומצד שני, עוזרים להתגבר עליהם. וכך תומכים הדדית זה בזה, עולים למעלה כמו מטפסי הרים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 02.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
איך לפרוץ לתוך העולם העליון
ראייה ושמיעה רוחניים
אין מה לפחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest