דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך להיות לחלק הראוי של הבריאה

להפוך להיות לחלק הראוי של הבריאה

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "כל דבר שישנו במציאות, הן טוב והן רע, ואפילו היותר רע ומזיק שבעולם, יש לו זכות קיום, ואסור להשחיתו ולבערו כליל מן העולם, אלא שמוטל עלינו רק לתקנו, ולהביאו למוטב. כי התבוננות כלשהי במלאכת הבריאה, דיה, להשכילנו על גודל שלימות פועלה ויוצרה".

בהדרגה, במידת ההתפתחות שלנו, האנושות מתחילה להבין את זה. קודם רצינו לתקן את העולם וחשבנו שאנחנו מבינים בו משהו ויכולים לעשׂותו לטוב יותר. עכשיו כבר איננו כל כך בטוחים בעצמנו ואפילו מתחילים להבין שלא ניתן לשׂחק עם הטבע.

אנחנו צריכים להבין שהטבע מושלם. המערכת הזאת ירדה מלמעלה, ואם אנחנו רוצים להרגיש בתוכה טוב, אז אנחנו צריכים לתאר את עצמנו כנמצאים בתוך הטבע ולא מעליו. כי אנחנו בסך הכול חלק קטן ואינטגרלי ממנו, חלק רגיש וחלש, הודות לרגישות היתר שלנו. ולכן, כדאי פשוט ללמוד מהטבע כיצד באופן הנכון ביותר להשׂיג עימו איזון.

הדבר העיקרי ביותר הוא להבין שאנחנו נמצאים בעולם מושלם, נצחי ומתוקן! ואם אנחנו רואים אותו אחרת, אז זה מפני שאנחנו מסתכלים דרך התכונות הלא מתוקנות שלנו, כמו שנאמר: "כל הפוסל במומו פוסל". רק מבט נכון כזה על העולם יכול לבנות בנו יחס מתוקן כלפי הסביבה וכלפי עצמנו ויאפשר לנו לחיות טוב ובביטחון, עם תקווה לעתיד טוב.

למסקנה הזו נאלצנו להגיע במחיר של אלפי שנות ייסורים ולקבל מכה אחר מכה, עד שלבסוף החכמנו ואנחנו רואים שזה כך. היום האדם סוף סוף מתחיל לקלוט את מה שהמקובלים כתבו עליו לפני 4,000 שנה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 21.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לאן נכוון את הכוח שניתן לנו?
הקו האדום: זהירות – אדם!
אדם ובהמה יושיע ה'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest