דף הבית / חינוך, ילדים / להפוך את האיחוד האירופי למדינת-על

להפוך את האיחוד האירופי למדינת-על

דעה: יוון סיימה את תקופת נשיאותה באיחוד האירופי בכישלון גמור ובחוסר תיאום בפעילות על הזירה הבין לאומית. איטליה, שהחליפה את יוון בתפקיד, מתיימרת להחזיר לאירופאים את האמונה בכוחה של היבשת הישנה.

איטליה מתכוונת להראות לאירופה פרספקטיבה חדשה של איחוד אינטנסיבי יותר, שאמור לגרום להיווצרותה של מדינה כלל אירופאית עם גופים אחידים של שלטון-על. "רק אירופה חזקה ומאוחדת יותר יכולה לתת פתרונות לאתגרים של זמנינו".

אנו זקוקים לאירופה יותר קלה, עם כללים פשוטים שכולם יכירו בהם, על פי העיקרון של רומא העתיקה: "E Pluribus Unum" ("מהרבים – לאחד", שזה גם המוטו על הסמל המדיני של ארצות הברית).

הרעיון של אירופה חדשה וחזקה יישאר ברמה של רטוריקה, אבל זה כרגע הדבר שהאירופאים זקוקים לו ביותר. בהקשר לאירועים באוקראינה, האיחוד האירופי העוצמתי מבחינה כלכלית עם האוכלוסייה של 500 מיליוני אנשים לא היה מסוגל לעמוד נגד רוסיה בשום היבט. במקרה של סכסוך רציני אירופה תהיה חסרת אונים.

התייחסותי: כמובן, מדובר בכוונה אגואיסטית לקבל יתרון על ארצות אחרות, יכול להיות גם על חשבונן, הרי המשך האיחוד של אירופה לא מכוון להמשך האיחוד של כל העולם. סביר להניח שאיחוד כזה ייתן לאיחוד האירופי יתרון זמני כלשהו, אך בראייה לטווח הארוך יותר יכה באירופה כמו בומרנג, ובסופו של דבר, ישמיד אותה.

ידיעות קודמות בנושא:
שיקומה או מותה של אירופה
היכן את, אירופה המשותפת?
אירופה צריכה להספיק להתאחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest