דף הבית / קבלה ומדע / טבע / להעיף מבט מעבר לנקודת המפץ הגדול

להעיף מבט מעבר לנקודת המפץ הגדול

חכמת הקבלה מאפשרת לגלות את מה שהיה עוד לפני בריאת העולם שלנו, עד לרגע של המפץ הגדול: לגלות אילו עולמות נבראו אז. היא מאפשרת לנו, מאותו המקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו, לראות את כל שלבי ההתפתחות העתידיים, "עד סוף של כל הדורות".

חכמת הקבלה מסבירה מה שהפיזיקה המודרנית אינה מסוגלת להסביר. חפירות פליאונטולוגיות נותנות לנו איזה מידע על הדורות הקודמים ועל שלבי ההתפתחות שעברנו. אבל המדע הרגיל אינו יכול לומר לנו כלום על מה שנברא לפני העולם שלנו ומה נמצא מעבר לגבולות שלו, כלומר על מה שאינו נגיש לחושים הגשמיים שלנו: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש.

האסטרופיזיקה חוקרת את התפתחות היקום החל מהרגע של המפץ הגדול, והיווצרות המקום שבו הופיעו כל הגלקסיות, מערכת השמש שלנו וכדור הארץ. על כך יש לנו מידע כלשהו. אבל עד למפץ הגדול לא היו קיימים אפילו מושגים כמו "מקום" ו"זמן", ולכן זה אינו נגיש למחקר שלנו. אנחנו לא מסוגלים לחקור את מה שהתרחש לפני יצירת המקום והזמן על ידי השיטות הרגילות.

ואילו חכמת הקבלה יכולה לעזור לנו בזה, מאחר והיא נותנת לנו כלים חדשים, חושים, מרחיבה את ההרגשה והשכל שלנו. כך שאנחנו יכולים לחקור את המציאות שאינה נתפסת בחיישנים הרגילים שלנו.

שאלה: איך אפשר לחקור את מה שהיה לפני המפץ הגדול, לפני יצירת היקום שלנו, אם אז לא היה כלום? האם המפץ הגדול זו לא נקודת ההתחלה?

תשובתי: המפץ הגדול זו נקודת ההתחלה של העולם הגשמי שלנו, שנוצר מניצוץ של האנרגיה העליונה שהתפוצץ. האסטרופיזיקה אינה יכולה להסביר כיצד זה התרחש, כי איך אפשר לרכז כזו אנרגיה גדולה בנקודה אחת קטנטנה שבה התרחש הפיצוץ?

הפיזיקה מתקרבת לאותה הנקודה עצמה שבה האנרגיה הרוחנית הפכה לאנרגיה גשמית, מצד העולם הרוחני זו הייתה האנרגיה המיקרוסקופית ביותר. האנרגיה הרוחנית הזאת עברה מעולם אין סוף דרך חמישה עולמות רוחניים: אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה. ועל הגבול של העולם האחרון הזה, עולם העשיה, נחלשה עד למינימום כמו טיפה קטנטנה בים, הניצוץ הרוחני הזה התפוצץ ועבר לאנרגיה גשמית שממנה נולד כל היקום. וזוהי נקודת המפץ הגדול ששימשה כהתחלה של העולם שלנו, כל מה שהיה לפני כן שייך רק לעולם הרוחני, כלומר לחכמת הקבלה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 7.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest