דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / להעביר את הטוב לבני אדם

להעביר את הטוב לבני אדם

שכן ארץ, זו ארץ עליונה, שהיא מלכות, כי אין לך בעולם מי שיכול לשכון עמה, עד שיתעורר אותו הטוב, שהוא יסוד דז"א, אליה. כי המלכות בלי יסוד היא מלאה דינים קשים. 

כיון שעורר אותו האדם, ע"י מעשיו הטובים, כביכול הוא עשה אותו. ואז שכן הארץ, שכן בתוכה, במלכות, ואכול פריה, והשתעשע עמה. (ספר זוהר, פרשת "בהר", נ"ד).

מלכות דאצילות זו הנשמה הכללית, האחת, היחידה. אם בהשתוקקות שלי לטוב ולאהבה אני מאחל זאת גם לכל השאר, אני אוכל לחבר את עצמי עם כל הנבראים (הטבע, דומם, צומח, חי ומדבר) לאחד שלם, אז אני אכלל במלכות.

בהחלט אפשרי הדבר, שתחילה אני אכלל בתוכה לא עם כל האגו שלי, אלא נניח עם החלק העשירי שלו. זה אומר שדווקא במידה כזאת אני אתחבר למלכות, בזה שאני מעורר את התנועה שלה לכיוון הדרגה הבאה, לזעיר אנפין, איפה שנמצא האור העליון. והוא ימלא את אותו החלק שאני הכנסתי לתוך המלכות על ידי ההתעוררות הטובה שלי.

מטרת התיקון שלנו היא כניסה של מאה אחוז לנשמה הכללית שלנו, למלכות. לכן, אם אני מעורר בנשמה הכללית השתוקקות לטוב ולאהבה, אז אני תופס בתוכה את המקום הקטן שלי, את הנקודה שלי. אחר כך ההתעוררות שלי עולה גבוה יותר ומזמינה על הנקודה הזאת השפעה של האור העליון שמצטבר בתוך המלכות.

כלומר, אנחנו עולים אליה מלמטה, ואילו האור העליון יורד לתוכה מלמעלה. אז היא מתמלאת על ידי הרצונות הטובים שלנו ועל ידי האור העליון. בזה מסתיים הקיום הגשמי שלנו ואנחנו הופכים לתושבים של עולם אין סוף.

התפקיד של כל אחד ושל כולם יחד, זה לתקן את עצמנו עד שנגיע למצב שנעלה לעולם אין סוף. אנחנו הולכים אל המטרה בכך שאנחנו נכללים במלכות עם כל הרגשות, המחשבות והרצונות שלנו, ועוברים בהדרגה 125 מדרגות רוחניות, מפני שבתוכנו קיימים 125 מפתנים אגואיסטיים.

שאלה: כדי לעלות למעלה אנחנו צריכים לעורר מצב של טוב ואהבה. איך זה קשור עם האיחוד בינינו?

תשובתי: רק על ידי איחוד עם כל האחרים והשתוקקות לקשר עם כל העולם, כדי להעביר דרכי את הטוב אליו, אני אקבל הזדמנות להיכנס לתוך מלכות. רק בצורה כזאת תהיה לי הזדמנות למגע עם הנשמה שלי, מפני שאחרת אין לי נשמה, אחרת אני סתם אגואיסט, בהמה.

דרך אהבה לזולת אני הולך לאהבה לבורא, ודרך הרצון להעביר טוב לאחרים, אני אשתוקק לקבלת האור העליון כדי להעבירו דרכי אליהם. רק במקרה כזה אני כובש חלק מהנשמה שלי.

שאלה: אמרת: "אני מאחל טוב לעולם ולבני האדם". מה זה הטוב הזה?

תשובתי: "אני", זה היסוד, הנקודה המרכזית של הנשמה שלי. "להעביר את הטוב לבני אדם", זה אותו הרצון שייקרא בתוכי "אדם", מפני שבו אני הופך להיות דומה לבורא. הטוב עבור בני האדם זו ירידה אליהם של האור העליון, שמגלה להם את האמת, וכל השאר כבר מתקדם כסדרו ואני עוזר לגילוי הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 18.6.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest