דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להמליח על מנת להמתיק

להמליח על מנת להמתיק

שאלה: איך אפשר לשמור את כל מה שהשגנו בכנס בערבה? איך אפשר להעביר הלאה את הכוח הזה?

תשובתי: בעוד שבועיים אנחנו מתחילים כנס גדול, ואנחנו צריכים להיות בחרדה גדולה בקשר לתוצאה שלו. זה לא סתם עוד אירוע, על אף שהוא ענק ומרשים בהיקפו. אנחנו גאים בכך שאנחנו יודעים ומסוגלים לערוך אירועים מורכבים כל כך, שמשתתפים בהם אורחים מכל העולם. זה כמובן נפלא, אבל עכשיו אנחנו צריכים לדאוג למשהו אחר לגמרי.

כשהלכנו למדבר, הייתה לנו דאגה אחת: רצינו להתחבר ולמצוא בקשר בינינו כוח חדש, כלי לגילוי הבורא. ובאמת, השגנו תוצאה מצוינת: כל אחד לפחות טעם טעימה מהמושג "חיבור", ובכל אחד נותר רשימו, התרשמות ממה שהוא חווה.

עכשיו נשאלת השאלה: איך לשמור על ההתרשמויות האלה ולחזק אותן בשבועיים הקרובים מעל לכל ההפרעות?

הכול מתעורר באמצעות הכוחות המנוגדים. חבר שלנו, בעל מטע תאנים בערבה, סיפר לי שהם מכניסים את הפירות למים מלוחים. למה דווקא למים מלוחים ולא למים מתוקים? – העניין הוא שזה הופך את הפרי למתוק יותר. הוא כביכול מקבל עוד דחף להתגבר ולהבשיל.

כך מתגלה החוק האוניברסלי של הטבע, חוק ההתפתחות הרוחנית, שמתממש כראוי רק על ידי הניגוד. בדיוק לכן אנחנו נותנים לילדים תרגילים שונים: אנחנו רוצים לפתח בילד תכונה מסוימת, דוחפים לו תרגיל מתאים, "מוסיפים מלח", מעמידים אותו באיזשהו מצב קשה כדי שהוא יתגבר על המכשול הזה וילמד משהו.

כך גם עכשיו, במהלך השבועיים האלה, אתה צריך לשים לב, להתרכז, לזהות את ההפרעות ולהתגבר עליהן, תוך שמירה על אותה ההתרשמות מהערבה, כדי שהיא לא תהיה סתם ניצוץ, אלא תמונת המציאות שלך. ואז כל הפרעה חדשה תאפשר לך לעלות עוד דרגה, ואתה תהפוך להיות יותר ויותר "מתוק". ובכנס אנחנו "נטעם" אותך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 21.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בין שמיים וארץ
הזיכרונות מהמדבר…
לחיות את העבר, כדי לפסוע אל העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest