דף הבית / אהבה / להכריע את העולם לכף זכות

להכריע את העולם לכף זכות

שאלה: מה הכוונה, להכריע את כל העולם לכף זכות?

תשובתי: זה אומר, שאני משיג כזאת דרגה, שאני נכלל בכל הרצונות של העולם, בכל הנשמות, בכל החלקים של הנשמה הכללית האחת עד לכזאת מידה, שכל זה הופך להיות אני עצמי. עד אז, בשלבים הקודמים, אני כבר השגתי את גמר התיקון הפרטי שלי והצדקתי לגמרי את היחס של הבורא אליי בעבר, בהווה ובעתיד.

ועכשיו אני משיג את גמר התיקון הכללי, בכך שכולל בתוכי את כל הנשמות ונמצא איתן בכלי אחד. זה נקרא שאני מכריע את כל העולם לכף זכות ועל ידי זה בעצם משיג את כל היחס של הבורא אליהם. כי אני נמצא בגמר התיקון שלהם וגמר התיקון שלי, וזה הופך להיות אותו המצב. מה שמתגלה בכלי המתוקן הזה, נקרא "אהבה חלוטה".

ועד אז, יש לי בינתיים רק את הכלי שלי הפרטי ואני דן לפי ההרגשות שלי בתוכו, אז ברגע מסוים אני יכול לומר שהבורא הוא טוב. אולם למחרת קורה איתי דבר לא נעים, ואני כבר לא מצדיק את הבורא. עד שאני לא אתקן את כל הכלים שלי, אני לא יכול להכריע את עצמי ולקבוע שהבורא הוא טוב. אני כל הזמן נמצא בכף הקלע, מתנדנד פעם לצד זה ופעם לצד אחר.

כאשר אני מתקן את עצמי, אז אני מתחיל להתכלל עם כל שאר הכלים, עם כל בני האדם, עם הפנימיות שלהם. על ידי האהבה הזאת אליהם, אני מגיע לאהבת ה'. אלה לא סתם מילים יפות שקוראות לי לאהוב את כולם, כדי להשתמש בהן כאמצעי להיכרות עם הבורא, אלה הכלים הרוחניים שלי!

אני יותר ויותר חדור באהבה אליהם, שמתבטאת בכך שאני יכול להשפיע להם. כל פעם מצטרפים אליי רצונות יותר ויותר גדולים ואני עובד עם כל הרצון המצטבר הזה.

נניח, שאתמול היה לי 50 קילוגרם של רצון, שעל ידו יכולתי להתחבר עם 50 בני אדם. והיום הרצון לקבל שלי גדל, אני נפלתי למרה שחורה, אך התגברתי על הכול, עליתי ונהיה לי 70 קילוגרם של רצון. על ידי זה, אני יכול עכשיו להתקשר עם עוד כמה אנשים.

תהליך התיקון שלי עצמו הוא בזה, שאני מתקשר עם האחרים ומשפיע להם, בכך שמתקשר בקשרי אהבה עם עוד עשרים אנשים. כך אפשר להסביר בפשטות, משום שבעצם, זה לא מתרחש בפשטות כזאת, אלא כהתכללות אינטגרלית, "בעיגולים".

באותה המידה שאני מתקשר בצורה כזאת עם האחרים, הם הופכים להיות אני, כל המציאות הופכת להיות שלי. ולכן אני רואה את היחס של הבורא למציאות, כי זה אותו הדבר, כמו היחס שלו אליי. זה כמו לשפוט על היחס שלך אליי לפי היחס שלך לתינוק שלי. כי אני אוהב אותו ובשבילי היחס הטוב שלך אליו שווה ערך ליחס הטוב אליי עצמי.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 30.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם לכף זכות 
מריבוי לאיחוד
המערכת האנלוגית זה "כמעט" לא נחשב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest