דף הבית / קבלה ומדע / טבע / להכיר את התוכנית של הטבע

להכיר את התוכנית של הטבע

כולנו נמצאים בתוך מערכת שמשפיעה עלינו בכל מיני כוחות שונים, ובנו מופיעים כל מיני רצונות, דחפים, מחשבות. הכול תלוי בכמה אנחנו יכולים לשתף פעולה בצורה הדדית ונכונה עם הכוחות האלה להגיע איתם לאיזון והרמוניה.

האדם נמצא תחת לחץ של כוחות מקוטעים, ועליו לסדר את המחשבות והרצונות שלו, להבין לקראת מה אנחנו הולכים. אנו רואים שהכול דוהר לאן שהוא, ללא שום תוכנית. אבל למעשה, לטבע יש תוכנית ברורה ומדויקת, אבל האדם אינו מבין אותה, הוא לא יודע כיצד מתפתח הטבע ומה הוא דורש מאיתנו. אנחנו משתתפים בצורה כפויה בהתפתחות האבולוציונית יחד עם הטבע הדומם, הצומח והחי שסובבים אותנו, ובו זמנית גם בתוכנו, כמו כל האנושות. יחד אם זאת, אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו את הכוחות של ההתפתחות שלנו, את מטרתם ואת התוכנית עצמה שטמונה בטבע. איננו יודעים מה יהיה מחר, ולכן אנחנו משתתפים פאסיביים בהכול.

כדי למצוא בדורנו הלא-פשוט תשובות לשאלות העיקריות על מטרת קיומו של האדם והאנושות, אנחנו צריכים לשים לב לטבע הסובב אותנו ולנסות להבין את התוכנית שלו. כי נכון להיום, כבר עברנו בציר הזמן של ההתפתחות שלנו חלק די גדול מהדרך, שמתוכו אנחנו רואים מתפתחים במהירות. ודאי שבהתפתחות שלנו ישנן תקופות שונות, אבל זהו תהליך מואץ. תאוצה כזו שמתגלה במיוחד בזמן האחרון, מאוד מפחידה אותנו.

ההתפתחות שלנו מתרחשת תחת השפעה של הרצונות האגואיסטיים שלנו, להבין ולגלות הכול, לשלוט ולנהל הכול. מה גם, שהאגו שבכל אחד מאיתנו, בכל עם, בכל מדינה ובכללות כל האגו האוניברסלי, הוא רק אנושי. כי בכל שאר החלקים של הטבע, הדומם, הצומח והחי, אין אגו. הם מנוהלים בדרך טבעית, באופן אינסטינקטיבי, תחת השפעת אותו הטבע שמבצע באופן מכאני את החוקים שלו: מה שהטבע מעורר בהם, זה מה שהם עושים. לכן אין איתם בעיות, הבעיה היא רק עם בני אדם. את בני האדם אפשר גם כן לחלק לאותם ארבעת החלקים: להמון של דומם, צומח, חי ואנושות, במידת היכולת שלהם להבין את מטרת הקיום. לכן, בראש ובראשונה צריך ללמד ולחנך את אלו שקרובים לתפיסת והבנת הטבע האנושי שבאדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 1.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest