להכיר את הגורל הטוב

מיכאל לייטמן

שאלה: אם אדם מסוים ירצה לבדוק אם הוא חי על פי העיקרון של הסתפקות בהכרחיות לצורך חיים נורמליים, אילו פעולות יהיה עליו לבצע?

תשובתי: ללמוד. אין שום דבר אחר חוץ מלימודים, המשכת אור המחזיר למוטב, השגת עצמי ביחס לזולת, לחברה, לבורא. בכך האדם מתקן עצמו.

הפעולה הזאת אינה מובנת לנו כלל. רע לך – שב ותלמד. הרי, לא סתם כתוב "לכל בשרו מרפא". כי אם כל הבעיות נובעות מהמשבר, מההרס, משבירת הנשמה הכללית, מכך שמאהבת חינם נפלנו לשנאה, אז גם לתקן צריך, את כל הבעיות בשורשן, במקום שבו התרחש המשבר.

הנשמה הכללית הייתה במצב של אין-סוף, והתחלקה להמון נשמות פרטיות, נפרדות ואגואיסטיות. במצב הזה אנחנו נמצאים, ודווקא השבירה בינינו מורגשת כעולם הזה, במקום עולם אין-סוף. על ידי תיקון השבירה, בהתחברותנו, אנחנו נחזור שוב לעולם אין סוף, לשלמות ונצחיות.

ואולי אתה שואל על אמצעי זמני. למשל, אדם מתאשפז בבית חולים עם כאבים עזים, ודרוש לו ניתוח, אבל בינתיים נותנים לו רק זריקה נגד כאב, אמצעי הרגעה (לא תרופה ולא טיפול). אם האדם מבקש עזרה, חייבים לעזור לו. אבל יחד עם זריקת ההרגעה חייבים להסביר לו את המצב: שישנה תוכנית ההתפתחות שלו והוא נמצא תחת שליטתה, וקיימת מטרה לחייו שמסתכמת בכך, שעליו להשיג מצב של שלמות ונצחיות. שכל מצבו וגורלו נובעים ממקור אחד. ואותו המקור גם מרפא אותו!

אם הוא מסוגל לראות, שאין שום דבר מקרי, שכך נקבע על ידי הגורל, ושהגורל הוא טוב, אז כבר הידיעה הזו מרגיעה אותו, למרות שבינתיים עליו לחוות מכות רבות. לכן הידיעה הזו היא התרופה כנגד הכאב. אבל בנוסף לכך, הודות ללימוד, הוא מתחיל בטיפול הרפואי, ואז שולט בגורלו לעבר עתיד טוב יותר.

ידיעות קודמות בנושא:
באתי, ראיתי, הבראתי
להפוך רעל לסם מרפא
תסמונת המשבר
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, בריאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest