דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיכנס "עם הראש בקיר", או שבכל זאת נחשוב?

להיכנס "עם הראש בקיר", או שבכל זאת נחשוב?

שאלה: מה זה אומר "לבקש מהבורא"? איפה הבורא הזה? איך אני יכול לבקש ממנו, אם אין לי עליו שום מושג?!

תשובתי: צריך לחפש! כל אחד צריך לתאר לעצמו את זה בלב שלו, אולי אפילו בדמיון שלו, אף על פי שהמקובלים לא עוסקים בדמיונות.

הבורא נקרא הכוח הכללי של הטבע. מדוע אנחנו אומרים שאנו פונים אליו? זה באמת גורם לבלבול גדול. אבל ישנו כוח שאותו אני יכול לגלות לפי הרצון שלי. כי בחיים הגשמיים שלנו אני גם כן מגלה איזה שהן תופעות בהתאם לרצון. אם לא היה לי רצון, אז לא הייתי רואה, לא הייתי נושם. לכל דבר מופיע תחילה הרצון, ואחר כך אני חווה את זה, מגלה, שומע, מבין, פוקח יותר את העיניים, פורץ לאן שהוא. כל זה, בהתאם לרצון.

אותו הדבר גם כאן. העולם הרוחני זה בסך הכול קשר, שבינתיים ניסתר בינינו. ובו אנחנו מגלים את החיים שלנו שאינם תלויים בגוף. הגוף מת, ואילו אנחנו ממשיכים לחיות בקשר הזה. הקשר הזה נקרא "נשמה". עכשיו אנחנו צריכים לגלות אותה. הגוף שלנו לא מפריע לזה. אם אנחנו מבטלים אותו, כלומר, נחייה בתוכו מפני שחיים, מבלי לתת לו תשומת לב מיוחדת, מבלי להגדיל אותו, נשתמש בו כפי שהוא, נאכיל אותו, נשקה אותו, נרחץ אותו ונשכיב אותו לישון, נטפל בו כמו בבהמה ולא יותר מזה, ואת כל השאר נקדיש לגילוי הנשמה, אז אנחנו נגלה אותה.

"נשמה", נקראת הקשר בין כולם. כדי לגלות אותה, יש לך נקודה, התחלה של הנשמה. אם הנקודה הזאת לא נמצאת, אז אין על מה לדבר, אתה חופשי, לך תתעסק בגוף, תיהנה מהחיים. אבל אם יש לך "נקודה שבלב", תחילת הנשמה, שמעוררת אותך, לא נותנת לך מנוחה, אז אתה מגיע לקבוצה קבלית ומסבירים לך איך להתחיל לגלות את הנשמה שלך, את הקשר שלך עם האחרים. זה לא קשר בין בני אדם, בין הגופים שלהם, אלא קשר בין רצונות בודדים שבכל אחד מהם קיימת נקודה, תחילת הנשמה.

תתאר לעצמך את מיליון חברי הקבוצה העולמית שלנו (על אף שיש הרבה יותר), ובין כולם ישנה רשת קשר שנסתרת מאיתנו. אותה אנחנו צריכים לגלות. ברגע שאני מגלה את החלק ה- 1/125 של הקשר הזה, אני כבר נמצא במדרגה הראשונה של הכרת הנשמה שלי או במדרגה הראשונה של העולם העליון, ובאותה הרשת אני מגלה את העולם הרוחני, את האני שלי, את הנצחיות, מעל לזמן, תנועה ומקום, את כל המימד העליון ואת המקור של כל זה, שנקרא "הבורא". לזה אנחנו נמשכים.

ישנם אנשים שכבר גילו את הרוחניות, כתבו על זה ומסבירים לנו בצורה מדויקת ומפורטת, איך לממש באופן הדרגתי את הגילוי הזה, בעזרת אילו מעשים. וכל זה נקרא "תורה", ספר הוראות. לא מדובר בה על שום פעולות ותנועות פיזיות עם הגוף שלנו, אפשר להשאירו במנוחה. מדובר רק על איך אפשר לפתח את הרגישות שלנו, דרך הקשר עם הזולת, כלפי אותו הכוח העליון, ואז אתה תשיג נצחיות.

שאלה: אני יושב כאן עם הטקסט של הזוהר ומנסה להרגיש משהו אחר שקיים כאן, כתוצאה מהמאמצים המשותפים שלנו, אבל אני לא מצליח בזה. אני ממשיך, ושוב נוחל כישלון, וכך שוב ושוב… אתה אומר: "תבקשו מהבורא!", אבל אין לי שום מושג עליו, אין לי במה להיאחז!

תשובתי: אני ממליץ לך, אם נתקלת כבר אלף פעם עם הראש בקיר, אז אולי מהמכות האלה משהו "זז" בראש שלך, ואתה יכול להתעמק קצת יותר במחשבות שלך, באיזה שהוא יחס לבורא: "מי מסתתר שם, מי מפריע לי? מי הציב לפניי את הקיר הזה?". אתה כבר לא סתם דופק את הראש בקיר, אלא מוסיף לזה מחשבה. מהמכות האדם מתחיל להחכים. נכון? לזה אני מצפה ממך…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.01.2013

 ידיעות קודמות בנושא:
לבקש מהבורא 
המפתח לקשר עם הבורא
הזוהר מתגלה באהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest