דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיוולד ברוחניות ללא ניתוח קיסרי

להיוולד ברוחניות ללא ניתוח קיסרי

שאלה: למה הדבר הקשה ביותר הוא העלייה למדרגה הראשונה והכניסה לעולם הרוחני?

תשובתי: הלידה היא הפעולה הקשה והמסוכנת ביותר. בעולם של היום כבר איננו מרגישים את זה בחדות כזאת, כי העולם שלנו עבר תיקונים רבים, הודות להתפתחות הרפואה במאה השנים האחרונות. אך לפני כן, המון נשים ותינוקות היו מתים במהלך הלידה. זו הייתה תופעה נפוצה.

הלידה היא המעשה הקשה ביותר, גם בעולם הגשמי וגם בעולם הרוחני. לכן אנחנו צריכים להתייחס אליה לא כמו בעולם הגשמי של היום, שבו כבר התרגלנו לסמוך על הרופאים ועל הניתוחים הקיסריים. אנחנו צריכים להבין שזאת שאלה של חיים ומוות, במיוחד כשמדובר ביצור כל כך מפותח כמו האדם.

ולכן הלידה הרוחנית שלנו היא תהליך מאוד לא פשוט. כי ככל שהיצור משובח יותר, כך קשה לו יותר להתרבות. והלידה הרוחנית מסמלת את תחילת החיים הרוחניים. זה לא ההמשך של אותם החיים הגשמיים באותה המדרגה הגשמית. אתה צריך להיוולד במדרגה אחרת לגמרי!

עכשיו אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו מהי לידה של שכל ורגש חדשים, מודעות חדשה, תפיסה, הרגשה, גילוי שלא היה בך קודם לכן! וכל זה פתאום נולד, מתגלה בתוכך, מתפרץ מבפנים בכזאת צורה, שאפילו לא ציפית לזה רגע אחד קודם לכן. ופתאום אתה מגלה שזה קיים, שזה יכול להיות. קודם לכן אפילו לא היית מסוגל לתאר את זה נכון. זה ממש נס! לכן זה נקרא "נס יציאת מצרים".

ואחר כך כבר מתחיל תהליך של התפתחות וגדילה. זאת כבר לא כזאת מהפכה כמו הלידה.

המקורות הקבליים מתארים את הלידה הרוחנית בצורה של אגדה על איילה שמשוטטת בהרים ופוגשת בנחש, שמכיש אותה במקום שממנו העובר צריך לצאת, וזה עוזר לאיילה ללדת אותו. הסיפור הזה מתאר את החיתוך של "לב האבן", הרצון האגואיסטי האכזרי ביותר, שלא ניתן לתקנו. אחרת אי אפשר להיוולד.

בנקודה הזאת מתחברים כל הכוחות הקיצוניים והמנוגדים שקיימים בבריאה, כדי להוליד יצור חדש, שכולל בתוכו את שני הכוחות יחד (ההשפעה והקבלה). זה ממש פלא, פלא של הבורא. הרי הוא זה שמוליד את האדם.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 27.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יום ההולדת של האדם
לידה: ציר הלידה הראשון
לידה – זו פריצה לעולם חדש

One comment

  1. מקסים ביותר, וזה מביא אותנו למין התחלה חדשה ונקייה, ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לך רב יקר ולבני ברוך הנפלאים שנה טובה, שנה של התחדשות, של התגשמות, שנה של הרבה אבל הרבה אור שירד אלינו ויקיף אותנו בעוצמות בלתי רגילות, שנה שבה יותר ויותר אנשים יתעוררו ויבינו את הדבר הגדול והעוצמתי הזה שכולכם עוסקים בו ובראשם כבוד הרב מיכאל לייטמן.
    תודה לכם בני ברוך היקרים תודה על הכל, אתם אלה שנותנים תקווה לעולם, מה היינו עושים בלעדיכם.
    ממני רחלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest