דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להידבק במורה וללכת אחריו

להידבק במורה וללכת אחריו

שאלה: מה לעשות, אם הכוונה שאתה נותן לפני השיעור, נעלמת כבר אחרי דקה?

תשובתי: אין ברירה, אנחנו צריכים כל הזמן לחדש את הכוונה! אני נותן כיוון, ואתה צריך כל הזמן להחזיק אותו, וזה אומר שאתה הולך אחרי. לשם כך אתה מגיע לשיעור! ולא בשביל להבין את הטקסט בשׂכל. כל העבודה היא לא בשׂכל, אלא במאמץ להחזיק בכוונה. אתה צריך לשמור בעצמך על הכיוון וללכת אחרי. אינני יכול להזכיר זאת כל דקה, כי זה היה נחשב שאני מושך אותך בכוח ביד.

תרשום לעצמך על דף, ואחר כך תשתדל כל הזמן להישאר במחשבה הזאת. ולא חשוב כמה שתשמע את הטקסט, העיקר הוא לעבוד על הימצאות הכוונה. הכוונה היא אותה הסגולה שמגלה לך על מה מדבר ספר הזוהר. ואם הכוונה השׂיגה את הכוח הדרוש, אז אתה יכול אפילו בשׂפה שאינה מובנת לך להבין את הזוהר, לגלות אותו ולהתחיל לחיות בעולם העליון, לקבל חושים חדשים, להיכנס לשם בעצמך. ואלה אינם סתם איזה שהם ניחושים של השׂכל, צריכה להיוולד בך איזו הרגשה חדשה. לכן המאמצים העצמיים שלך נחוצים מאוד, מאמצים שמכוונים לזה, ולחכות שיגיע האור ויבצע עליך את הפעולה הזאת!

אינני יכול לעשׂות זאת במקומך! אני יכול רק לעזור לך ולהזכיר, אך לא יותר. לכן ב"מאמר לסיום ספר הזוהר" וגם במקומות אחרים כתוב, שחייבים להידבק במורה, בדיוק מדובר על זה. לכן צריך כל הזמן להיאחז באותה ברכת הדרך שאני נותן בתחילת השיעור, ולפתח אותה, מזה מורכבת כל העבודה המשותפת שלנו.

כל יום, במשך שלוש שעות השיעור, אתה חייב להישאר בכוונה אחת, אך כל פעם להביא אותה לכלל דיוק, עוד קצת ועוד קצת, וכל יום להוסיף לה חדות. אך כך שהיא לא תיעלם, אלא תהפוך לברורה יותר, קצרה ותמציתית, יותר מבוררת! תרשום, אני נותן לך עצה שתמיד תחזיר אותך לכיוון הנכון. אם טעית בדרך, אז תשאל את עצמך: "אז מה יהיה איתי?!". זה הכול, אם זה כואב לך, אז לא נדרש יותר שום דבר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.11.2010

ידיעות קודמות בנשא:
חידוש קבוע של הכוונה
בהיכנסנו לעולם הרוחני
להידבק במקור

One comment

  1. כולנו נדבקים ברב שלנו! ילד קטן מקשיב לגדול! סומך עליו במאה אחוז! מתפעל ממנו! אוהב אותו! מתבטל כלפיו! כל מה שיש לקטן, זה רק את הגדול!
    תודה לרב האלוקי שלנו ולקבוצת המקובלים העולמית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest