דף הבית / אהבה / להחליט ללכת על אהבה

להחליט ללכת על אהבה

שאלה: מה יגרום לי לאהוב את הזולת? למה אני צריך לאהוב אותו?

תשובתי: קודם כל, אנחנו לא מדברים על אהבה לאדם קרוב, לא לבחיר ליבך או בחירת ליבך, אלא למי שמלכתחילה הוא היה כלפיך לגמרי "ניטרלי", ואחר כך אתם התחלתם להתחבר בגלל מטרה רוחנית משותפת, שלא ניתן להשיגה ללא קשר הדדי.

בדרך אל המטרה אתם מרגישים דחייה הדדית, עד לשנאה גדולה ממש. אתם עובדים על השנאה הזאת, בכך שכל פעם מרגישים "הכבדת הלב", בכך שלפעמים מעוררים אהבה ואחר כך שוב שונאים. אתם כל הזמן חווים עליות וירידות, מה גם, שבעיקר אתם מרגישים דווקא דחייה ושנאה.

אתם כל הזמן משתדלים להיכנס ל"נישה" של האדישות, שלפחות מאפשרת לשמור על מסגרות חיצוניות, אף על פי שאינה מובילה להתקדמות. זה המצב הגרוע ביותר, המצב ה"מת", כאשר החברים לא מחליטים להתקרב זה לזה, מפני שמפחדים לגלות את השנאה. אבל הרי ללא השנאה אי אפשר להתקדם לאהבה, ונשארת רק האדישות.

בסופו של דבר, אתה בכל זאת מבין שאין ברירה אחרת: "אני חייב לעצום את העיניים ומה שלא יהיה, להחליט ללכת על אהבה".

שאלה: אבל מה מחייב ומניע אותי?

תשובתי: אתה רוצה להשיג את המטרה. והרצון הזה מחייב ומניע אותך, אם כמובן, אתה לא מרמה את עצמך. ואם אתה מרמה, אז אתה פשוט שורף את הזמן. אז תעשה חשבון נפש: האם אתה רוצה להשיג את המטרה, כלומר, את הבורא, את תכונת ההשפעה? אם כן, אז הוכנו עבורך החברים והקבוצה, תשקיע. ואם לא, אז לך הביתה.

אסור להיכנע לשגרה ולהשלים עם זה שמחר ומחרתיים הכול יהיה כמו היום. לֵמה אתה מצפה? האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, ורק על ידי הרצונות שלנו, בכלים שלנו אנחנו יכולים לשנות את המציאות. לא יקרה כלום, אם אנחנו לא נפעל. אין "מזל" לישראל. מי שהולך "ישר-אל", אז הוא בעצמו בונה את ה"מזל" שלו, את האורות שמטפטפים ונוזלים מלמעלה.

מתוך שיעור על המאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 16.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הזולת השנוא הזה
מי זה "חברך"?
זה לא מתקבל על הדעת. אז איך אפשר לרצות את זה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest