דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / להבין את המקובל

להבין את המקובל

thumbs_ierusalim-2_100_wp.gif

תגובה לפוסט, שהגיעה אלי מניקרגואה: הקבלה לא צריכה להפוך לעוד תנועה אופורטוניסטית. הביטויים האנטי יהודים שלך אינם מוסיפים תועלת לישראל (לא מחזקים את ישראל).

אתה מכריז ש"אי אפשר לשנות כלום, אלא רק ע"י לימוד חוכמת הקבלה". בזה אתה לא יותר טוב מהאורתודוקסים, הם משננים ספרים משלהם ואתה – ספרים אחרים. המילים שלך נקלטות כקריאה לחוסר מעש. בגישה שלך אתה מחליש את כוחו של עם ישראל, שגם בלי זה לא ממש חזק.

קודם כל, העם היהודי קיים פיזית, וזה חשוב מאוד. ואת אותם היהודים הכול כך מוחשיים, בגופים ביולוגיים, הנאצים שרפו. שנית, עכשיו אנחנו חייבים לפעול למען הצלת ישראל , קודם כל לפעול בעולם הפיזי כמו שפעלו הציונים הראשונים.

העם מחכה לפעולה מצידנו. ואנחנו מוכנים, לאחר שנקבל שליטה, להוסיף שעור קבלה במקביל לשעורי התנ"ך בבתי ספר. אני חושב שזה יעזור.

התייחסותי: הנך ראוי לשבח, אם אתה באמת מניקרגואה וכל כך דואג לישראל!

מתוך המבנה הכללי של העולם, המקובלים מגיעים למסקנה שרק הכוח העליון, האור המקיף, משנה את עולמנו לטובה. לכן אנו דואגים רק להגדלת השפעתו של האור המקיף על כל אחד מאתנו ועל כל העולם! מכיוון שנאמר בבירור ע"י הבורא: "אני בראתי את האגו (ושום דבר חוץ מזה!) ובראתי את התורה (ושום דבר חוץ מזה!) לתיקונו, מפני שמאור התורה (אור מקיף) מחזירו למוטב (לבורא).

תלמד קצת על מה מדובר, ואז תסכים עם מה שהקבלה אומרת. אתה לא חייב להסכים איתי!

לא מדובר כאן על שינון ספרי קבלה, אלא על משיכת כוח עליון במהלך הלימוד של מערכת בריאת העולמות (ראה הקדמה לתע"ס אות קנ"ה).

אמנם, אני מוכן להוסיף שעור קבלה בבתי ספר, אך לפני זה חייבים להפיץ את חוכמת הקבלה בעולם, ולשכנע את כולם בהכרחיותה לכל אחד! בזה אני מתעסק.

"הביטויים האנטי יהודים" שלי נלקחו מבעל הסולם (הקדמה לספר הזהר אות פ"ט – ע"א), שם הוא מאשים דווקא את העם היהודי על הסבל שכל העולם סובל.צריכים להיות מודעים לזה וכך נוכל להימנע מהסבל ולמנוע אותו מהעולם כולו.

לימוד חוקי העולם עוזר להבין את המקובלים. קח לדוגמא את "ישיבות החברים" העולמיות ואת הקונגרסים שלנו – עד כמה אוהבים אותנו חברינו בכל העולם. איפה עוד תמצא יחס כזה כלפי יהודים?! זה נובע מההבנה של מה שאנחנו מביאים לעולם. בזה אנחנו עם נבחר – בחובתנו לתת לעולם את השיטה להשגת האושר. כך לא יהיה לך צורך לברוח לניקרגואה מפחד מאומות העולם…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest