דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לדרוך על האגו שלך 125 פעם

לדרוך על האגו שלך 125 פעם

בכדי להידמות למבנה הכלי (הרצון) האינסופי, שבו אנחנו קיימים כנשמה אחת בעולם אין-סוף, כל אחד מאיתנו צריך לבטל את האגו שלו, את ה"אני" שלו, ב-125 מדרגות.

ה"אני" שלנו הלך וגדל בנפילתו מעולם אין-סוף, עד שהגיע לעולם הזה, שבו כל אחד הפך לנקודה אחת קטנה. וכשאנחנו מתחילים לעלות בחזרה, האגו שלנו גדֵל עוד ועוד, עד שהופך לענקי – אך אנחנו הופכים אותו בכל פעם להשפעה.

לכן העבודה כנגד ה"יצר הרע" מתרחשת כל הזמן וניתן לבצעה רק על ידי מאמצים משותפים. הרי כל מדרגה של הסולם היא צורת חיבור מסוימת בין חלקי הנשמה השבורה, שרוצים להתחבר למרות האגו שלהם.

לא ניתן להתקדם ללא השאיפה לחיבור הדדי, שבו כל אחד משקיע את מקסימום היכולת שלו ואפילו יותר מכך. כל אחד צריך לעשות את החשבון הפנימי שלו ולבצע את כל מה שבכוחותיו.

שהכול יצטבר יחד: הרצון שלו, ההשתדלות, הערך שהוא מעניק למצבו, לסביבתו, לגדלות ההשפעה והבורא. הרגשת האפסיות של עצמו, ההרגשה שהוא הפוך מכל זה, הרגשת הריקנות של עצמו, ויחד עם זאת, הציפייה למילוי ברצון הכללי, במידה ויצליח להגיע לחיבור.

כאן היא העבודה: לחבר את זה בתוכך, ובפנים, ללא מילים, לרצות למסור את זה לזולת, לחזק אותו, כדי שכל זה יתקיים גם בו והוא יבין שהוא חייב לגרום לאחרים התפעלות מגדלות המטרה.

אך מהצד השני, אנחנו חברים ואני לא גדול ליד האחרים, אלא להיפך אני קטן ואני רוצה לקבל מהם תמיכה ועזרה. הרי ללא תמיכת החבר, לא אוכל לעשות אפילו את הצעד הקטן ביותר.

בבירורים אינסופיים ובלתי פוסקים מהסוג הזה, בעבודה הפנימית, האדם מברר את כל פרטי החיבור שלו עם הקבוצה, למעלה מכל הדחייה, הפירוד וההפרעות שהוא מקבל מהם. כל הפעולות צריכות לנבוע מתוכו, מתוך ההשתוקקות שלו וההתרוממות שלו, וכמובן בתמיכה מהקבוצה. אך הוא צריך להבין שכל ההפרעות מגיעות אליו מלמעלה, מאותו הכלי השלם והאינסופי אליו כולנו צריכים להגיע.

הכלי האינסופי הוא מטרתנו, שבה מתקיים העיקרון: "ישראל, אורייתא וקב"ה חד הוא". בדיוק בצורה כזאת האדם צריך כל הזמן לתאר לעצמו את ההתקדמות שלו. רק אם הוא כל הזמן מתאר לעצמו את המצב השלם והבלתי מוגבל, שבו האדם המשתוקק לבורא (ישר א-ל), המאור המחזיר למוטב (התורה, אורייתא) והבורא מתמזגים לאחד, סימן שהוא פועל בצורה נכונה.

האור שברא את הרצון וממלא אותו – הוא זה ששבר את הרצון הזה והוא זה שמתקן אותו. ומצד האדם ישנה פעולה אחת בלבד: לבקש את התיקון. בכך הוא מבטא את כל היכולת שלו, את כל הפעולה שלו, את כל הרצון שלו לגרום נחת רוח לבעל הבית, לבורא. הרי המטרה הסופית היא לעשות נחת רוח לבורא, כמו שכתוב: "מאהבת הבריות לאהבת ה'".

לכן כל הבירורים, בכל המדרגות, בסופו של דבר מתאחדים לכדי תוצאה אחת: האדם, הקבוצה והמאור המחזיר למוטב מתחברים יחד כדי לגרום נחת רוח לבורא ולהגיע לאותה הצורה שיש למלכות דאין-סוף.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 20.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להיתקן = להתקרב זה לזה
חפירה טובה
עובדים עם החברים, מתכוונים לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest