דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות את הבורא מתוך הבנה הדדית

לגלות את הבורא מתוך הבנה הדדית

laitman_2010-01-29_1507-70.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 2

שאלה: כולנו בנויים מ-2 חלקים נשי וגברי. כיצד עליי להסדיר את החלקים הגבריים והנשיים שבי על מנת למלא נכון את תפקידי כלפי קבוצת גברים?

תשובה: נכון, כל אחד מאתנו בנוי מ-2 החלקים הללו. אם בכל אחד מאתנו לא היו אשה וגבר, לא היינו מסוגלים להתקשר אחד עם השני. כל מולקולה, כל אטום, כל חלקיק מורכב משני חלקים מנוגדים, אחרת הוא לא היה קיים.

דווקא בזכות זה, שבנוסף לחלק העיקרי הגברי, קיים בתוכי עוד חלק נשי, אני יכול להתקשר ולהבין נשים. אחרת, לא הייתי מסוגל בשום פנים ואופן להבין בכלל מה זה. שבירת הרצון/הכלי הכללי מאפשרת לנו להיות בנויים מחלקים הפוכים, והודות לכך לממש את הקשר, את החיבור, ואחר כך את ההתמזגות.

לכן, צריך לתאר בפנים, בתוכך, את הדמות של המין המנוגד, החלק המנוגד, ודרך התיאור הזה, אם לדוגמה אני גבר, להיכנס לתוך החלק הנשי, להבין, להרגיש לראות את הדרישות הללו, את הרצונות הפנימיים, את ההשתוקקויות, ולהשתדל להיות יותר רגיש כלפיו. ואותו הדבר מצד הנשים.

לעיתים קרובות מאד נשים באות בטענות ובדרישות לגברים. צריך להתייחס לגברים מעט כמו לילדים, ואת עצמכן להעמיד מעט כמו אמא. זה יהיה יותר נכון, יותר צודק.

הגבר תמיד נמצא תחת השפעת האמא או האשה. נדמה לנו שהוא לגמרי חופשי, אך למעשה זה לא כך. בחברה נכונה, בהתחלה האמא ואחר כך האשה מובילות את הגבר. זאת באמת חברה נכונה, מכיוון שהאשה קרובה יותר לטבע, היא טועה פחות, היא יותר שקולה. אני מדבר על מצבים מושלמים, על כך שלמעשה, זה ניתן לנו מהטבע. ולכן צריכים להיות יותר רגישים אחד לשני.

בקשר הנכון בינינו אנחנו מתחילים להבין את הבורא. מגלים את הבורא כשותף בינינו, שמורכב משני החלקים. "בורא" מורכב משני מילים "בוא" ו"ראה". זהו שמו של הבורא. מה זאת אומרת "בוא וראה"? תגיע לתכונה כזאת, ואז אתה תגלה אותו בתוכך – זה יהיה הבורא. וכיצד אנחנו נגלה אותו? דווקא בחיבור הכללי.

לכן, הבנה הדדית, נכונה, התקרבות נכונה בינינו, על מנת לגלות את הבורא, תביא אותנו למטרה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במוסקבה, 10.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אין מנוחה מנשים…
איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה
האם יכול לשרות שלום בין גבר ואישה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest