לגו מחלקי הבורא

שאלה: בזמן השיעור אנחנו עובדים עם האור שמתקן אותנו. ועם מה אנחנו עובדים בכנס?

תשובתי: בכנס – במיוחד! אין לנו אמצעי אחר להשפיע על מה שקורה איתנו, חוץ מהאור המחזיר למוטב. רק אותו אנחנו יכולים לעורר! אנחנו מעוררים את המצבים הבאים שלנו, שעדיין לא התגלו בנו, ושעומדים להתגלות. זהו מצב של השפעה החוצה, שבו כל אחד משפיע מחוץ לו, לזולת. דווקא את התכונה הזאת אנחנו רוצים לגלות, כל אחד בתוכו וכולנו יחד בכללות. כשנגלה את תכונת ההשפעה הזאת, זה ייקרא שגילינו את הבורא. הרי התכונה הזאת, כמו שאומרים המקובלים, הולידה אותנו, עיצבה אותנו והרחיקה אותנו זה מזה, כדי שבחיבור בינינו נגלה אותה שוב.

ובינתיים הבורא נמצא בגלות. מה זאת אומרת "בגלות"? – ניתן לומר שגם הוא התפזר לשברים קטנים ונמצא בכל החלקים השבורים האלה, הרחוקים זה מזה. ברגע שאתה מתחיל לחבר אותם, אתה מתחיל ליצור אותו מחדש, לשחזר אותו, את אותו הכוח הכללי של ההשפעה.

אנחנו חייבים לבנות לעצמנו דמות קרובה ככל הניתן לאמת. אחרת אנחנו נמצאים בכל מיני דמיונות דתיים, ומדמיינים לעצמנו תמונה לא ריאלית ולא מטריאליסטית.

חייבים להבין, שההבדל בין האמונות והדתות לבין חכמת הקבלה הוא בכך שהאמונות והדתות רוצות לתאר את הרוחניות ברצונות הגשמיים, שתופסים הכול "בתוכם", ולכן בונים את התמונה שלהם בהתאם למציאות הגשמית: הנברא למטה והבורא למעלה, כאילו מה שמפריד ביניהם הוא המרחק, ולא התכונות. הרי הם אינם מדברים על תיקון האדם. בעוד שחכמת הקבלה אומרת שהכול נמצא בתוך האדם. בתוך התיקונים והשינויים הפנימיים שלו מתגלה כל המציאות העליונה, המימד העליון.

לכן העיקר עבורנו הוא תיקון האדם. כשהאדם מתקן את תכונותיו, הוא מרגיש שהבורא מתגלה בתוכו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא אינו קיים מחוץ לנו
אז היכן ה"אני" האמיתי?
לאסוף ולהדביק את כל הרסיסים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest