דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגאול את העולם מווירוס האנטישמיות

לגאול את העולם מווירוס האנטישמיות

היום אנחנו מרגישים את עצמנו לגמרי לבד בים הסוער של שנאה כלפינו. במהלך מחצית המאה האחרונה אנחנו אפילו לא יכולנו לתאר לעצמנו כזה מצב. היינו סבורים, שאנטישמיות זה כבר שלב שחלף בהיסטוריה של האנושות.

ופתאום היא מתלקחת בזעם חדש, מקיפה מדענים, אנשי תרבות, מדע, פסיכולוגים, כלומר את החלק המפותח והמשכיל של האנושות, שלא לדבר כבר על כל השאר.

יחס כזה כלפינו הוא בלתי הגיוני לחלוטין, הוא נמצא בתוך האנושות. התפרצויות שנאה, כמחלת נפש, אין להן שום קשר לרמת התרבות, המדע, ההתפתחות החברתית והכלכלית. הן באות בפני עצמן ונשפכות בתקופות מסוימות של ההיסטוריה של האנושות.

בימינו זה בא לידי ביטוי אפילו באותם העמים, שלא היו לנו איתם אף פעם שום קשרים. השנאה הזאת כלפינו שלא בפנינו, לא מובנת לגמרי, מפני שהם לא ממש יודעים מי הם היהודים.

הם שונאים אותנו מפני שמתוכם פורץ החוצה איזה וירוס. עבורם, הוא חדש. הוא פשוט מתפרץ בתוכם ומתפשט לכל עבר.

לאורך הדורות העָם היהודי סובל מהווירוס עם השם המהדהד "אנטישמיות". אבל בידינו ישנה שיטה של אברהם, שמבוססת על החוקים "ואהבת לרעך כמוך", "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", על עקרונות של ערבות ואיחוד.

עד שלא ניקח לתשומת ליבנו את השיטה הזאת, לא כתיאוריה, אלא כדבר מעשי בחיי היומיום ולא נתחיל לחנך את עצמנו בכיוון הזה, אנחנו בעצמנו נזין ונפתח את האנטישמיות הכללית.

לכן היחס כלפינו רק ילך ויחמיר מיום ליום, למרות הרגיעה וההפוגה הזמנית, שאחריהן יבוא גל חדש של שנאה, עוד יותר גדול מהקודם.

אנחנו נמצאים במסגרות של הטבע, שכבר לא אחת הדגים לנו את המגמה הזאת. אני מקווה שאנחנו נבין מה צריך לעשות ונצליח להתארגן מחדש כדי לספק לכולם ביטחון ועתיד טוב.

ללא ספק, כל מה שקורה בינינו משפיע בהתאמה על האנושות. אם אנחנו נתחיל לעשות צעדים לחיבור ואיחוד, כעָם אחד עם לב אחד, אז שאר העמים תחת השפעתנו גם כן יסתובבו כלפי זה.

אין להם בחירה חופשית, לכן הם פשוט ילכו אחרינו. אז למעשה, באופן מיידי, אנחנו נראה כיצד שינויים איכותיים ביחסים שלנו יגרמו לאותם השינויים ביחס שלהם ביניהם ואיתנו.

אסור לנו לשכוח את זה וכדאי לחשוב ברצינות, שתיקון היחסים שלנו לפי הכלל "ואהבת לרעך" יכסה את העולם כולו ויביא לאנושות אושר ורווחה.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", 24.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האחדות היא תרופת פלא לאנטישמיות
תבצע את תפקידך
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest