דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לב האבן במקום האהבה שנעלמה

לב האבן במקום האהבה שנעלמה

כל אחד מאיתנו נקלע מתישהו למצב שבו אנחנו נמצאים ביחסים טובים עם אדם קרוב, ולפתע נוצר בינינו סכסוך. אני מתחיל לרתוח מזעם ומנסה לנקום בו ולהראות לו עד כמה הריחוק הזה בינינו הולך לעלות לו ביוקר.

כלומר, אני רוצה להראות לו כמה ייסורים טמונים בפירוד שלנו זה מזה, ומהן כל ההשלכות המרות של היחסים המקולקלים בינינו.

קודם לכן לא הרגשנו שאנחנו יכולים להתייחס זה לזה בצורה שכזאת, ושכל אחד מסוגל ליהנות מסבלו של האחר. כך מתגלה "לב האבן". אם נוצר בינינו קרע, אז אני רוצה להפוך את אותה האהבה והחיבור שהיו קודם לכן, לשנאה, לרע כלפי האחר, כדי שאני איהנה מזה עוד יותר מאשר מהאהבה הקודמת.

מפני שעל ידי השנאה הזאת אני מאחד שני רצונות: הרצון שלי והרצון שלו, הייסורים שהוא מרגיש והתענוג האגואיסטי שאני מקבל מכך שאני גורם לו כאב. בצורה כזאת אני מכפיל את הכלי שלי, את התפיסה שלי.

וזהו הגילוי של לב האבן, שבלעדיו לא היינו יודעים איזו שנאה מסתתרת בנו, ולכן גם לא היינו מגלים את האהבה. הרי מלכתחילה היו בינינו יחסים טובים, ופתאום מתלקחים כאלה יצרים, שאינם ניתנים להשוואה עם היחסים הקודמים. זה כמו ההבדל בין שני פרחים שצומחים זה ליד זה או שני חתלתולים חמודים שמשחקים זה עם זה, לבין שני אגואיסטים אכזריים ששונאים זה את זה שנאת מוות.

אנחנו לא יכולים אפילו לתאר לעצמנו את ההבדל הזה. זוהי לידה של רצון (כלי) חדש. הוא היה קיים בתוך הנברא גם קודם לכן, אבל באופן נסתר.

אם הרצון לקבל לא היה נברא על ידי האור, אם האור לא היה הראשון והרצון היה התוצאה ממנו – אז השוני הזה בין "יש מיש" ו"יש מאין" היה מתגלה. אבל זה לא התגלה כך, כי הרי האור מלכתחילה השפיע על הנברא, "המתיק" אותו, החזיק אותו ותמך בו על ידי אהבתו.

לנברא, שהתפתח עקב פעולת האהבה הזאת, לא הייתה אפשרות להרגיש את השוני ביניהם. האור שלט עליו ודיכא אותו על ידי האהבה שלו ולא נתן לו לחשוב ולהרגיש את הצרכים הפרטיים שלו. כולם כבר היו מלאים לחלוטין, ולכן לא התגלה השוני בין הבורא והנברא.

ורק לאחר השבירה כל זה התגלה. ועכשיו אנחנו מתחילים לגלות יותר ויותר את האגואיזם שלנו, עד שאנחנו מגיעים לכזה מצב שבו אנחנו רוצים לנצל את כולם למען התענוג הפרטי שלנו.

בעולם הגשמי האגואיזם הזה לא כל כך נורא כמו ברוחניות. שם, במערכת הקליפות, מתגלים יחסים נוראיים.

בעולם של היום, כל זוג שני הרגיש קרע כזה ביחסים שלהם. המצב הזה מראה שבצורה האגואיסטית הגשמית הקטנה הזאת, כבר הגענו לגילוי המלא של לב האבן בתוכנו, בדרגת העולם הזה.

כי "לב האבן" הרי קיים בכל מדרגה, מהעולם הזה ועד עולם אין-סוף. והוא מתגלה בהתאם לגובה המדרגה, רק שבמָקום העליון ביותר מתגלה השנאה האמיתית הגדולה ביותר.

וזה מה שאומרים ה"מרגלים": "אילו חיים נפלאים יש בארץ הזאת, ארץ זבת חלב ודבש, אילו פירות נמצאים שם! ויחד עם זאת, גרים בה עמים כל כך ענקיים ואכזריים, שלא נוכל לנצח אותם". כלומר, קיימים שם רצונות ענקיים שלא נוכל להתגבר עליהם, וכנגדם יש מילויים ענקיים, שגם עליהם לא נוכל להתגבר. בצורה כזאת מתגלה "לב האבן".

מאותה הסיבה גם צעקו במדבר: "בשביל מה לנו ללכת קדימה? בואו נחזור למצרים! שם היה לנו בשר עם שום בשפע, מה עוד צריך?". כל זה הוא הגילוי של לב האבן. אין רע אחר.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 08.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האמת שיצאה אל האור
נחבר את הפרוטות שלנו, ונקבל הון גדול
לב אבן שחור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest