דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבקש מהאור שיזרז את ההתפתחות

לבקש מהאור שיזרז את ההתפתחות

שאלה: כל אחד, לפי טבעו, מנסה בכול כוחו לנצל את האחרים, מבלי להתחשב בהם כלל. כיצד האדם הפשוט יתחיל להתחשב באחרים?

תשובתי: בעזרת המאור המחזיר למוטב.

אתם שוכחים שיש את הכוח הפועל בנברא, ואנחנו הנפעלים. אנחנו בובות. אני מפסיק להיות בובה כאשר אני מבקש מהאור שישנה אותי. אני לא מבצע שום פעולות מעצמי. רק האור מבצע את הפעולות בתוך הכלים. אני רק יכול להשפיע עליו עם הרצון שלי, עם הבקשה שלי: "תשנה אותי יותר, תזרז את ההתפתחות שלי". רק את זה אני יכול לבקש ממנו.

אם אני מושך אותו, אני מתקדם ב"דרך אחישנה", וזה הביצוע היחיד שלי. ההתפתחות תקרה כך או אחרת, וכל ההבדל רק במידת הסבל והייסורים. או שאני מתקדם במהירות, מתוך הבנה, הכרה ורצון, או שאני מתקדם לאט, מתוך ייסורים ומכות. אבל כך או אחרת, אני מעורר את האורות שמשנים אותי.

ודאי שאני רוצה לנצל את הזולת לטובתי ולעולם לא ארצה להתחבר איתו. מה פתאום? אין לי איזשהו כפתור נסתר שאני יכול ללחוץ עליו ולהפוך את הרצון האגואיסטי לאלטרואיסטי.

אבל אם אני משתמש בסביבה ובלימוד, אם אני משכנע את עצמי, אם אני יוצר "חיסרון ללא חיסרון", "תפילה קודם התפילה" – הרי אז כל הבקשות שלי, אפילו אם הן אינן כנות, מצטברות ומתחילות לפעול עליי, ואז אני באמת מתחיל לייחס חשיבות לתכונת ההשפעה, האהבה, החיבור: "בכל זאת יש בזה משהו. לא כדאי לפספס את זה".

לפעמים אני רוצה להיות בזה, ולפעמים לא. ולאחר מכן אני כבר רוצה להיות בזה כל הזמן, אבל הרצון הזה עדיין קטן. וכך, לאט לאט, מתוך המצבים הרחוקים, אני מגיע לרצון הנחוש וההחלטי:

– רוצה אני, וזהו זה.

– למה?

– ככה.

– מה ייצא לך מזה?

– אני לא יכול להסביר לך. אתה לא תבין כלום.

– ובכל זאת?

– האור פועל עליי. הוא שינה אותי, ועכשיו אני רוצה את זה.

והוא שינה אותי מפני שעשיתי כל מיני תחבולות. כל מה שהיה בכוחי לעשות – עשיתי. יגעתי – ומצאתי.

אסור לשכוח את העיקרון הזה: האור עושה את הכול, אבל אנחנו יכולים לעורר אותו. זאת כל הבחירה שלנו. אל תנסה לשנות את עצמך בצורה ישירה, ואל תאכל את עצמך על כך שאינך מסוגל לכלום, אלא תמיד תפנה לאור שישנה אותך. זה נקרא להיות תמיד בתפילה, בהעלאת מ"ן לעליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 23.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לעבור לעולם החדש בצורה חלקה
תן לאור לעשות את העבודה שלו
תנו לאור לעבוד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest