דף הבית / חינוך, ילדים / לבנות רשת מכוחות נכונים

לבנות רשת מכוחות נכונים

שאלה: תוכל לפרט את העקרונות המרכזיים של שיטת החינוך בחכמת הקבלה?

תשובתי: עיקרון ראשון: האדם אינו יכול לחנך את עצמו! גם אף מורה או מחנך אינו יכול לחנך אותו! לשם כך ישנה קבוצה שנקראת "עשירייה", שהאדם מהווה חבר בה, ויש מדריך מחוץ לקבוצה שמסביר באיזה אופן עליהם לשתף פעולה בצורה הדדית ביניהם, כדי להשתוקק לכוח החיובי העליון. הכוח השלילי העליון כבר קיים בנו, וזהו האגו שלנו.

איך אפשר למשוך אלינו את הכוח החיובי? זה קורה כתוצאה משיתוף פעולה הדדי נכון בתוך הקבוצה, במידה שבה עשרה אגואיסטים משתוקקים להתאחד זה עם זה. כמו כן, בקבוצה כל אחד מבטל את עצמו כלפי האחרים, משתדל להגדיל ולהעלות את חשיבות יתר תשעת החברים בעיניו, משתדל להפוך את הקשר ביניהם לשווה ערך, לחשוב באופן שווה ומאוזן לחלוטין.

כל עשרת האנשים בונים ביניהם קשר הדדי בתנאים שווים: כל אחד גבוה מאחרים, בכך שהוא מראה כיצד הוא רוצה לתת לאחרים את כל מה שיש לו. כל אחד נמוך מאחרים, בכך שהוא מראה רצון לציית להם בכל. כל אחד שווה לאחרים, בכך שרוצה ליצור רשת נכונה של קשר הדדי ביניהם. באופן כזה, ברשת הזאת נוכחים שלושה כוחות: חיובי, שלילי וניטראלי.

כאשר חברי העשירייה עד כמה שהם מסוגלים, מטפחים ומעצבים הכול בהדרגה, הם כביכול מטווים רשת מכוחות נכונים, ועם זאת עוברים עליות וירידות, בכך שהם מתגברים על כל מיני בעיות שמתעוררות. אז, האור פועל עליהם באופן חיובי, מפני שהם משתוקקים אליו. בסופו של דבר האור מתחיל להתגלות בהם. יוצא, שכל אחד נותן כוח שלילי וכולם יחד מקבלים כוח חיובי. הם מתחילים להתקיים בתוך "הסנדוויץ'" הזה, בין הכוח החיובי הכללי המשותף והכוח השלילי הכללי המשותף, שמאזן ביניהם ובאופן זה הם יוצרים מערכת מאוזנת על ידי שני כוחות שנקראת "נשמה". בתוכה הם מרגישים את העולם העליון, זרימה של כוחות, רגשות ותכונות מיוחדים. זה נקרא מימוש השיטה.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.07.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest