דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / לבחירות, מחובקים עם הטבע

לבחירות, מחובקים עם הטבע

הבחירות המוקדמות בישראל מלוות במשבר אמון רציני בין הציבור לנבחריו. לא במקרה אחת הכותרות בעיתונים הייתה "הכנסת התפזרה". אכן, חברי הכנסת הצביעו על פיזורה, מפני שהם מבינים, כי אמון הציבור ירד יחסית לשנים הקודמות.

הציבור מרגיש שהפוליטיקאים מנותקים מהם וזה מעורר אכזבה, במיוחד בקרב הצעירים. רבים לא רואים טעם ללכת להצבעה מפני שהם אינם מצפים לשינויים לטובה. מעטים חושבים שהבחירות באמת יעזרו לנו לפתור את נושא הדיור, יוקר המחיה, היחסים בתוך החברה, הביטחון.

כשאנשים שומעים את ההבטחות של מערכת הבחירות, הם יודעים, שמיד אחרי הבחירות כולם ישכחו מהן עד למערכת בחירות הבאה. כל מה שנשאר לנו זאת הרגשת המרירות בגלל חוסר היכולת להשפיע על משהו. אפילו נשיא המדינה הביע לאחרונה את דאגתו מכך, שהאנשים לא יצאו להצביע.

כמובן, שחוסר האמון בהנהגת המדינה ובמפלגה שנבחרה מערער את יסודות הדמוקרטיה וגורם להשלכות חמורות. בעשור האחרון התופעה הזאת נפוצה במדינות רבות במערב. ובהתאם לזה, פחות ופחות אזרחים מגיעים לקלפיות ההצבעה, ואחוזי ההצבעה ירדו בעשרות אחוזים, וזהו שינוי משמעותי ביותר.

שאלה: כיצד הגענו למצב כזה?

תשובתי: קודם כל, צריכים להבין, שהתפתחות העולם כפופה לתוכנית מסוימת. למרות שאנחנו לא מכירים אותה, אבל מהלך ההיסטוריה מצביע על כך.

נכון שישנן דמויות בולטות כמו נפוליון, לנין, הטלר או איינשטיין שתרמו רבות להיסטוריה. כלומר, ישנם אנשים שדרכם התוכנית הזאת מתגלה בעולם. אבל, באופן כללי, התוכנית ממשיכה לפעול, ולא משנה מי יושב בקונגרס, בדומה, בכנסת, מג'ילס או כל בית נבחרים אחר.

הרי אנחנו נמצאים בתוך המערכת שנקראת "הטבע", ובמידה שאנחנו חוקרים אותה, אנחנו מגלים חוקיות נוקשה, קבועה, בלתי מתפשרת ומתחשבת באדם, בכמה הוא מצטער ודואג. בסופו של דבר, הטבע מתייחס לדרגות דומם, צומח, חי ואדם בצורה פשוטה, הוא מפעיל אותן כדי להביא למטרה מסוימת, מתחילת הבריאה ועד סופה.

לכן, כשאנחנו בוחרים באנשים כאלה או אחרים, עלינו להבין, שלמעשה, זה לא משנה את תוכנית הטבע. אלא חשוב עד כמה האנשים האלה מבינים את תוכנית הטבע הכללית ויודעים להביא את החברה להתאמה עם הטבע. בדיוק כאן המקום להכניס שינוי, להפוך את חיינו לקלים ונעימים יותר. כי אם אנחנו נתאים את עצמנו לתוכנית הזאת, נקבל פחות צרות.

אבל, מצד שני, אם אנחנו לא מבינים את התוכנית, או אפילו מכחישים את קיומה, אז כל פעם אנחנו ניתקל בהפתעות לא נעימות. וזה לא פלא, האם אנחנו יכולים להתנגד לטבע? בגלל חוסר הידיעה שלנו אנחנו מנסים להתנגד לו: מחליטים לבנות קומוניזם, ממהרים לעשות ניסויים חברתיים, אבל כל הצעדים חייבים לנבוע מתוך הטבע. בלי להכיר את חוקיו, אנחנו נטעה כמעט על בטוח בכל הפעולות. כתוצאה מזה, מבזבזים לריק המון כוחות, כסף ומשאבים, אבל בכל זאת אנחנו לא יכולים לממש את תוכניותינו, כי הן אינן מתאימות לתוכניות הטבע.

שאלה: מה קורה כאשר אנחנו מתנגדים לטבע?

תשובה: אנחנו מוצאים את עצמנו בצרה. למשל, הפוליטיקאים מציעים פתרונות מנוגדים לגמרי שאינם מתאימים לאירועים האמיתיים שמובילים אותנו למשבר. לא מדובר על כך שנבחרי הציבור לא רוצים או לא יכולים לעזור, אלא הם אינם מביאים את תוכניותיהם בתיאום עם תוכנית הטבע. ובמיוחד בזמננו. כי ב- 30-50 השנים האחרונות האנושות מגיעה בהדרגה למצב שהיא חייבת להשתתף בהתפתחותה בצורה מכוונת ועצמאית. על האדם להכיר את תוכנית הטבע, לחקור אותה, ובהתאם לזה לסדר את עצמו ואת החברה.

במשך אלפי שנים, עד המחצית של המאה הקודמת, הטבע "לא שאל" אותנו כיצד היינו רוצים להתפתח ולא חייב אותנו להתפתחות בהתאם למטרתו מתוך הבנת התוכנית ותכליתה. אלא אנחנו היינו כמו עדר שהתקדם בעזרת מכות, בעיות ולחצים מסוגים שונים כמו אסונות טבע, מלחמות, סכסוכים חברתיים, יוקר המחיה, אבטלה, בעיות במשפחה, וכולי.

אבל עכשיו אנחנו הגענו למצב שבו חייבים לעלות לדרגת "אדם". "אדם" הוא יצור שראשו מתחיל להיות דומה לתוכנית הטבע. הוא מתחיל להבין, להשיג את הבריאה "מסופה ועד סופה", הוא רואה את הסיבות ואת התוצאות, רואה אפשרות של השתתפות נכונה בתהליך שעובר הטבע. אחרת התהליך הזה יעבור עלינו כמו "מכבש", "בעיתו", ולא יהיה לנו לאן לברוח.

לכן, עלינו ללמוד את התוכנית ולהתקדם ב"דרך אחישנה" בהתאם לזה, "להקדים תרופה למכה".

כלומר, אנחנו בעצמנו נשתנה ונגיע לדרגה שבה נבין מה הטבע דורש מאיתנו. אז בהתאם ללחצים של הטבע, אנחנו נגיב מיד, פעם אחר פעם, ונתקדם בהרמוניה ב"חיבוק" עימו.

בעיקרון, הגישה הזאת הייתה כבר אקטואלית מסוף המאה ה- 19, אבל ממחצית המאה הקודמת היא כבר הייתה הכרחית וב- 20-30 השנים האחרונות זה הפך לדבר מובן מאליו.

במי אני יכול לבחור כאזרח? האם אני יכול לסמוך על מישהו, כאשר אני רואה ש"שגרת" הבחירות בעולם לא מביאה שום דבר מלבד בעיות חדשות? כל מנהיג מבטיח שהוא מוכן לעזור לאנשים בכל דרך אפשרית. נניח שזה נכון, והוא באמת מוכן, אבל הוא אינו יודע כיצד לעשות זאת.

לכן, ההתקדמות תהיה בכיוון מסוים שאינה תלויה בראש הממשלה או בנשיא מסוים שמקבלים גידופים מצידנו. משבר האמון במנהיגים מצד העם הוא תופעה טבעית. והבעיה היא לא במנהיגים עצמם. גם אם הם באמת נאמנים לעם ולרעיון רווחתו, בכל זאת התוכניות שלהם אינן מעשיות.

יש רק דרך אחת להצליח, אם המנהיגים והעם ילמדו את מהות השאלה: לקראת מה אנחנו מתקדמים תחת הלחץ של הטבע? אז אנחנו נבין, שיתכן שלא כדאי לנו להילחם ישירות נגד יוקר המחיה, נגד החינוך המתדרדר, נגד המשבר במשפחה ונגד השחיתות. יתכן שאנחנו נמצא פתרון במישור שונה לחלוטין. לפי חכמת הקבלה, במקרה כזה היינו מטפלים אך ורק בנושא החברתי.

לכאורה, גם היום במפלגות, ואף בארגונים רבים, הנושא החברתי נמצא בראש מעייניהם. אבל גם אם הם מבינים שכאן נמצא "מנוף" בעל פוטנציאל עצום, מאיפה הם יכולים לדעת כיצד להפעיל אותו? זה אפשרי רק אם אנחנו פותחים את הטבע וחוקרים אותו לעומק.

לכן, גם מי שרוצה לעשות שינויים לטובה, אינו מצליח. כרגיל, הכוונות טובות, אבל המעשים והתוצאות, להיפך. אנחנו רואים זאת לפי הקדנציה האחרונה של הממשלה. מספר שרים היו נחושים להצליח, אבל בסופו של דבר הם נכנסו למשבר עד כדי כך גדול שהיום כל האנשים מבזים אותם ומזלזלים בהם.

הגיע הזמן שהעם יבין את סיבת הייאוש, מדוע הם מזלזלים במנהיגים, מדוע יש משבר אמון בנציגי העם. ואנחנו כבר מתקרבים להבנה הזאת.

לשם כך העם צריך לדעת מה קורה באמת. עליו להבין, שלהעניש ולדחות את הפוליטיקאים היושבים בכנסת, בממשלה ובארגונים שונים, זה לא נכון. קודם כל עלינו לחזור לספסל הלימודים וללמוד את תוכנית הטבע.

כי האנושות, ובמיוחד עם ישראל, נכנסו לתקופה חדשה. היום אנחנו חייבים להבין כיצד הטבע מוביל אותנו ולאיזו מטרה. מה הצורה, התבנית, המודל, שצריכה לקבל החברה שלנו, כיצד להתאים את עצמנו אליו וכיצד החברה צריכה להשתנות שנה אחר שנה בהתאם לזה?

אנחנו נשנה את החברה בעצמנו ולא על ידי מכות הטבע. במצב של היום, העם צריך להשתתף בשינויים האלה בצורה מטרתית.

אין מנוס. אנחנו לא יכולים להיפטר מהנטל הזה ולהטיל אחריות על המנהיגים, על נבחרי העם. כי אף אחד מהם אינו מוכן למשימה הזאת. לכן, קודם כל, עלינו ללמוד מה הטבע דורש מאיתנו. ישנם אנשים שמכנים את הכוח הזה "אלוקים" או "הכוח העליון" כי הוא יותר גבוה מאיתנו. כי אם מגיע גל צונאמי, הוא עולה על היכולות שלנו. כלומר, עלינו לדעת כיצד להתנהג כלפיו.

לכן, המטרה שלנו היא להתחיל ללמוד, להבין ולהכיר את המצב. זה שייך לנבחרי העם וגם לבוחרים. ואז אנחנו נראה מי מאיתנו מסוגלים להתחבר, כי הלימודים יוכיחו שעלינו להתחבר "כאיש אחד בלב אחד" ולא להתפלג למחנות ש"אוכלים" זה את זה.

צריכה להיות מגמה הפוכה לגמרי, תפיסה חדשה שתחשוף את האנשים שמסוגלים לענות נכון על השאלות שהטבע מציב לפנינו. למעשה, כל השאלות שהטבע מעמיד לפנינו נפתרות על ידי חיבור.

אבל אם אנחנו נמשיך לפעול בשיטות הישנות, מצפות לנו בעיות הרבה יותר קשות מקודם. כי התהליך הולך קדימה, ואם אנחנו עדיין לא מתאימים לתוכנית הטבע, אז אנחנו נסבול הרבה יותר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 467, 09.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עָם לדוגמה
הזכות לבחור, חלק א'
הזכות לבחור, חלק ב'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest