דף הבית / המשבר ופתרונו / לא תתאפשר חברה ללא תחרות

לא תתאפשר חברה ללא תחרות

דעה: הטענה על כך, שהסוציאליזם הוא בלתי אפשרי, היא הבסיס הרעיוני העיקרי של הקפיטליזם. הדעה הזאת טוענת שבזמן הנהגת הסוציאליזם, ההתפתחות הכלכלית והחברתית נעצרת. הכלכלה והחברה מתפתחות רק בזכות התחרות. אם אין תחרות, אין התפתחות.

הסוציאליזם מבטל את התחרות ובכך עוצר את התפתחות החברה. לכן, הסוציאליזם כמשטר הוא בלתי אפשרי כיוון שהוא גורם לקיפאון של החברה.

התחרות היא מלחמת הישרדות כלכלית, מי שחזק הוא המנצח. תחרות היא טריפה הדדית. זהו מאבק כלכלי חסר רחמים שהוא הדבר היחיד שמסוגל לדחוף את החברה האנושית קדימה ולהכריח אותה להתפתח. אז אילו כוחות ידחפו את האדם והחברה להתקדם בחברה הסולידרית סוציאליסטית?

בקומוניזם, האנשים יתחרו דווקא בעבודה יצירתית למען החברה. ההשתוקקות להכרת הציבור היא תכונה טבעית של האדם כיצור חברתי. הרצון להכרה חברתית היא שאיפה רגילה וטבעית של כל אדם, וביסודה הרצון להביא תועלת לחברה, להרגיש דרוש ונחוץ.

אנשי החברה הסוציאליסטית יהיו מאוד רגישים לאישור או לביקורת חברתית. הכי הרבה הם יעריכו את הכבוד מצד האזרחים האחרים ויפחדו מאוד לאבד את הכבוד הזה. והפרס הגבוה ביותר עבור האדם תהיה הכרת תודה והודיה של התושבים עבור העבודה היצירתית שלו, ההערצה של ההישגים המיוחדים המשמעותיים שלו במשימה הנעלה הזו.

כך שגם בזמן הסוציאליזם תהיה "יריבות" בחברה. אמנם מסוג שונה: האנשים לא יתחרו ביניהם, מי יותר יתעשר על חשבון האחרים, אלא יתחרו מי יעשה יותר דברים טובים למען החברה.

התייחסותי: זה נכון, אבל באופן חלקי. חייבים להוסיף, שישנו מניע עליון וגבוה יותר של העבודה למען החברה, והוא גילוי הבורא בחיבור עימו, השגת הקיום העליון הנצחי והמושלם.

ידיעות קודמות בנושא:
קדימה לקראת ניצחון הסוציאליזם?
רוח הרפאים של ה"סוציאליזם" הזקן והחולה
שורש המשבר הוא יחס הפרט אל החברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest