דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא תהיה יותר הצגת תיאטרון

לא תהיה יותר הצגת תיאטרון

שאלה: בימי מרדכי ואסתר היה הזיווג הגבוה ביותר התואם לגמר התיקון. מה עלינו לעשות כדי להגיע לאותו המצב?

תשובתי: עלינו לעבור בגשמיות את כל הפעולות שיש להן שורש רוחני.

לכן, קרו כל האירועים כדוגמת בבל העתיקה, עבדות מצרים, נדודים במדבר, כניסה לארץ ישראל, בנית בית המקדש הראשון וחורבנו, גלות בבל, חזרה ובנית בית המקדש השני, חורבן וגלות. ועכשיו כבר אנחנו הגענו לסוף.

אירועי פורים מתרחשים בימי גלות בבל, מכיוון שאחרי חורבן בית המקדש הראשון איבדנו את האור בדרגת "מוחין דחיה". הוא היה קיים בתור "רשימו", אבל היה בלתי אפשרי לעורר אותו. ואז מעוררים אותו על ידי פעולה שנקראת בכללות "פורים". בעזרת פורים מעוררים את ה"רשימו".

בשל הצלחתם של היהודים במלחמת פורים, הם הצליחו לגלות את השורש העליון וגם אנחנו צריכים לעשות זאת עכשיו בכל העולם. אם לא היה צורך לתקן את כל העולם, אנחנו היינו בונים את בית המקדש על אדמת ארץ ישראל, על פני הרצון שלנו שנקרא "ישראל" (ישר-אל, ישר לבורא) והיינו כוללים בו את כל הטבע הדומם, הצומח, החי וכל אומות העולם, וכך היינו מגיעים לגמר התיקון. ברור שמדובר רק על רוחניות ולא על גשמיות.

אבל, מכיוון שישנם גם אומות העולם שאינם מסוגלים להגיע לקשר עם הרוחניות, לכן יצאנו לגלות. דווקא בגלות האחרונה אנחנו מתערבבים עם אומות העולם המרוחקות ביותר. עם האומות היותר קרובות אלינו אנחנו היינו מעורבבים במשך הגלויות הקודמות והקשר המיוחד קרה עם העם הפרסי בימי גלות בבל.

מלכת אסתר היא הדמות ההיסטורית האמיתית, ובנה כורש עזר בהמשך לבנות את בית המקדש השני. הוא נתן כסף ליהודים, החזיר אותם לארץ ישראל ועזר להם לממן את בנית המדינה מחדש.

כל האירועים הללו היו חייבים להתגלות בעולמנו כענפים שנובעים מהשורשים הרוחניים. אבל היום אנחנו נמצאים בתקופת הגאולה השלמה. לכן, כבר לא תהיה בעולמנו מלכת אסתר, המלך אחשוורוש והמן, כל הדמויות הגשמיות של הצגת התיאטרון. עכשיו פועלים רק כוחות רוחניים שאותם אנחנו צריכים לזהות.

הכוחות הרוחניים מנותקים מהגשמיות, לכן אי אפשר לומר שהאיראנים של היום הם אותם הבבלים השנואים עלינו. ממש לא. הרי זהו מושג כללי, כי בכל מקום בעולם קיימת ארץ ישראל, בבל, מצרים וכולי. צריכים לשים לב לטבע האדם ולא לגיאוגרפיה. היום אנחנו נמצאים אחרי כל הגלויות בגלות האחרונה ששייכת רק לרוחניות, מפני שהעולם נעשה עגול, כמו משפחה אחת.

כל זה רצון אחד. צריך רק לחלק את הרצון הכללי, העולמי לחלקים: דומם, צומח, חי ומדבר, לסנן אותם כך שכל פעם תראה אותם בהתאם לדרגתך בלי שום קשר לגשמיות. אין שום גשמיות, אלא הכול נקבע על ידי הרצון.

לכן, פורים, מרדכי, אסתר, אחשוורוש קיימים מעכשיו רק ברוחניות. דווקא את זה אנחנו חייבים לזהות עכשיו בעולם שלנו, רק את הכוחות הרוחניים.

מתוך השיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 16.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חג פורים באור התיקון הרוחנ
הסיפור של פורים – "גילוי הנסתר"
פורים – גמר התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest