דף הבית / כללי / לא תְנַחֲשׁוּ, וְלא תְעוֹנֵנוּ

לא תְנַחֲשׁוּ, וְלא תְעוֹנֵנוּ

photo_rav_gh70_144.jpg

שאלתה של גלית: אחד מהעיסוקים שממנו אני מתפרנסת הוא קריאה בקלפי טארות… הבנתי ממך כי העניין לא נחשב כחיובי בעיני הקבלה, אבל מה אם אני מסבירה בסוף הקריאה למי שיושב מולי שהקלפים זה לא כזה "וואו"…שהאדם יוצר את כל מה שמחוצה לו…ומעלה את עניין הקבלה כאמצעי אמיתי למציאת התשובות לעתיד מאושר יותר? אני מרגישה שאני פועלת נכון, עם זאת, חשובה לי דעתך בעניין.

תשובה: הדרך לאמת יכולה להיות רק דרך אמיתית, מכיוון שהדרך עצמה קובעת את המצב הסופי. הרי הדרך היא, כשאני משתנה בהתאם למצב העתידי, שנוצרות בתוכי תכונות חדשות, נוצר הכלי. זאת אומרת, שהדרך עצמה צריכה להיות מלכתחילה בגובה של המצב הבא שלך, לפחות בכל מה שתלוי בך.

לכן כתוב בתורה: "לֹא תְנַחֲשׁוּ, וְלֹא תְעוֹנֵנוּ". הרי הגישה לחיים של הגדת עתידות הפוכה מזו של הקבלה, ומבלבלת את האדם בדרכו לבורא. אין דבר יותר מנוגד ל"דרך לבורא" מאשר ניבוי המצבים הבאים, במקום לבצע את התיקונים בעיניים עצומות. הרי "אין עוד מלבדו", כלומר המצבים הבאים שלנו נקבעים על ידי האור העליון שמחזיר אותנו למוטב. לכן אי אפשר קודם לגנוב ואז לחלק את השלל, אלא אם אתה נשאר אגואיסט..

One comment

  1. יש המשתמשים בטארות ושיטו שונות שלא על מנת להבין את העתיד, אלא על מנת להגביר מודעות למניעיהם ולהתנגותם/רגשותיהם.  הקבלה אינה אומרת לאדם לא ללכת לטיפול פסיכולוגי למשל, או להיעזר בכלים העוזרים לו בענייני הרגש והמודעות, לא כן?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest