דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא רוצה להיות עבד!

לא רוצה להיות עבד!

שאלה: מה ההבדל בין עבודה רוחנית מודעת לעבודה רוחנית לא מודעת?

תשובתי: עבודה לא מודעת מסתכמת בכך שכולנו מבצעים באופן אוטומטי את ההוראות של הטבע, את עבודת הבורא. לעבוד בצורה מודעת, זה אומר להתחיל להשתתף באופן עצמאי, בחכמה, בהבנה, בתכנון מראש ואז ייפקחו לנו העיניים ונראה היכן באמת אנחנו נמצאים.

במה נבדל שׂכל של ילד קטן משכל של אדם בוגר? האדם הבוגר מבין היכן הוא נמצא ומה הוא עושה, ואילו ילד קטן, לא. אותו הדבר קורה גם בעולם הרוחני. אנחנו עדיין לא מבינים ולא רואים את העולם הרוחני, מפני שאיננו יכולים להתקיים בתוכו בצורה נכונה. כשנתחיל לרכוש את התכונות שלו, במידה שנשתווה אליו בתכונות, נתחיל לגלות אותו בינינו.

שאלה: מה זה אומר שכולנו עובדים למען הבורא? אם כבר עכשיו אנחנו מבצעים את חוקי הטבע, אז איפה הבעיה?

תשובתי: אנחנו מבצעים את חוקי הטבע באופן אוטומטי, בעל כורחנו. הבעיה היא לקחת על עצמך באופן מודע את כל הפונקציות של הבורא ולמלא את מקומו. כאשר נהיה במקומו, כלומר נהיה עימו בדבקות ונשיג את היחס שלו לבריאה באופן מלא, במידה הזאת נהפוך להיות כמוהו וזוהי מטרת ההתפתחות שניצבת לפנינו.

שאלה: כלומר בעל כורחי אני עבד של הבורא?

תשובתי: בוודאי. עכשיו אתה כמו אורח שיושב לפני בעל הבית ובולע את כל מה שבעל הבית נותן לו. ואילו אתה צריך לקום ולומר: "עצור! אני לא מעוניין לבצע את ההוראות שלך, אלא בתנאי שאבצע הכול באופן עצמאי, מתוך הבנה שאני עושה זאת כדי להשפיע לך, גם את התענוג וגם את הטובה, אני כבר לא רוצה להיות עבד אלא אדם בעל מודעות, רוצה להיות כמוך!".

מתוך שיעור וירטואלי, 18.12.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest