דף הבית / משבר עולמי / לא קל לשוט יחד בסירה אחת

לא קל לשוט יחד בסירה אחת

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

כולנו נמצאים בסירה אחת, אנחנו עדיין לא מרגישים, עד כמה כל אחד משפיע על הגורל המשותף שלנו. אני לא מרגיש זאת, ובזה כל הבעיה.

אבל למעשה, בעולם הגלובאלי של היום, אם פושע נמצא רחוק ממני או קרוב אליי – אין לכך שום משמעות !

מאחר ובמערכת האינטגראלית – כולם שווים. כלומר גם האדם הרחוק ביותר, הוא שווה ערך לאותו אחד שנמצא לידי. כולם באותה סירה אחת !

אנחנו עדיין לא מבחינים באותה רשת אחידה, אבל מתקרבים אליה, ובקרוב נרגיש, שלא קיימים בשבילנו אנשים רחוקים או קרובים, שבהם אנחנו תלויים יותר או פחות, כי כולם משפיעים עלינו באופן שווה.

"הפעולה קודמת להכרה", מאחר והעולם שלנו – עולם של פעולות. לכן קודם משהו מתרחש, ואחר כך אני אומר "אוי", – כבר לאחר שזה התרחש.

אחר כך אני שוכח, ושוב חוזר על אותה השגיאה, ושוב צועק "אוי". ולאחר סידרה שלמה של "אוי, אוי, אוי", אני סוף כל סוף מתחיל לחשוב, "מה יכולה להיות הסיבה, כי הרי זו וודאי לא מקריות".

אבל כמה זמן עוד יעבור, עד אשר האנושות תתחיל להרהר מה הסיבה ותהיה מעוניינת להבין, שהעולם עבור כלל האנושות והעולם עבור כל אדם בנפרד, תלויים באופן מוחלט זה בזה.

וזה דומה לכך, שהחיים שלי תלויים בילדיי, באשתי, בהוריי, באנשים הקרובים אלי ביותר. והיום באותה מידה, אני גם תלוי בכל אדם שבעולם. ואפילו בצורה הרבה יותר גדולה !

רשומות קודמות בנושא:
רק נדמה לנו שאנחנו זרים!
אני מוסר לכם את חיי!
העולם מחזיק אותי בגרון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest