דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא נצליח להישכב על הקרקעית

לא נצליח להישכב על הקרקעית

שאלה: האם העולם צריך לדעת שחכמת הקבלה מדברת על ייעודו  של עָם ישראל?

תשובתי: ודאי. אנחנו צריכים לספר לכולם, שגילינו את התפקיד העיקרי שלנו, שלפיו צריכים להשיג את אותו האיחוד שהיה פעם בינינו. רק שהפעם אנחנו לא מיישמים את התפקיד הזה לעצמנו, אלא כדי להפוך להיות אור לעולם כולו ולתת לו דוגמה.

אנחנו מבינים את אלה ששונאים אותנו בגלל "תפקוד לא נכון". כי הם מרגישים שהם תלויים בנו בכול. ולכן אנחנו באמת מתחילים לסדר את עצמנו כך, כדי לשרת אותם בצורה נאמנה. עכשיו אנחנו הבנו למה חזרנו לארץ ישראל.

הבנו, מה התפקיד שלנו, אנחנו צריכים להקים כאן מדינה לדוגמה, שמדגימה כיצד לחיות ביחד לא לפי החוקים הקפיטליסטיים של המערב, אלא לפי החוקים של חכמת הקבלה, כאיש אחד בלב אחד, בשוויון, בהדדיות, באחדות ואהבה.

זה מה שאנחנו צריכים לספר ולהראות לכולם. האנושות כבר זקוקה לזה, והיא סובלת מכך שאין לה את שיטת החיבור והאיחוד הזאת.

ואז העולם יאמר לשכנינו המזרח תיכוניים: "שקט! תנו להם לעשות מה שהם רוצים. הם הרי עושים את זה עבור כולנו".

אם ננהג בצורה כזאת, זה לא יגרום לשום התנגדות. כי העמים מצפים מאיתנו לזה לאורך כל ההיסטוריה. במשך אלפי שנים הם אומרים לנו שאנחנו גורמים רע לעולם כולו, במילים אחרות, לא מבצעים את הייעוד שלנו. אנחנו כביכול מחביאים את המפתח לאושר או שיושבים על הברז של צינור השפע ולא פותחים אותו. לכן יוצא, שהעולם סובל בגללנו.

שאלה: האם זה לא נראה כיהירות מצידנו?

תשובתי: הם בעצמם מודים בתלות שלהם בנו. על איזו יהירות מדובר. אנחנו מטבענו, ככל הנראה, היינו רוצים "לטמון" את עצמנו כמה שיותר עמוק בקרב העמים, "להישכב על הקרקעית", להיעלם משדה הראייה. אבל הם שוב ושוב ממקדים עלינו את תשומת הלב ומעלים אותנו, כדי שאנחנו נראה להם את החיים הטובים, ניתן דוגמה טובה, נלמד אותם איך לחיות.

עוד לפני הקמת מדינת ישראל היינו צריכים להכריז באופן מוצהר: "אנחנו הולכים לארץ ישראל, כדי לבנות כאן מדינה לפי חוקי חכמת הקבלה, לפי החוקים הפנימיים של הטבע. כדי להראות לכולם כיצד צריכה להיראות מדינה שחיה לפי חוקי האחדות והאהבה ההדדית. כך, שכל המדינות בסופו של דבר תתאחדנה זו עם זו.

זה מה שהיה צריך לעשות, ואז לא היינו נתקלים בשום התנגדות, אפילו לא הקטנה ביותר, מאף צד. כי כאן פועל כוח הטבע, חוק הטבע. אם אנחנו מפעילים אותו, משתוקקים לתיקון, למטרת הבריאה, אז אין שום מכשולים בדרך.

שאלה: ומה הוא החוק הזה?

תשובתי: הוא אומר, שכולנו צריכים להיות אחד שלם, כאיש אחד בלב אחד. כל העולם. על זה נאמר: "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים", "וינהרו אליו כל הגויים". עָם ישראל חייב להיות "אור לגויים", מפני שהוא מהווה בפני עצמו "ממלכת כוהנים וגוי קדוש". זה אומר, שאנחנו צריכים להיות מורים, דוגמה.

התפקיד הזה מוטל עלינו עוד מימי בבל העתיקה והמשבר הגלובלי שפרץ בזמנו. היום אנחנו הגענו לסיבוב הבא והסופי שלו. זהו, יותר לא יהיו דחיות ועיכובים. אם עכשיו אנחנו נתאחד ונראה לאנושות דוגמה, אז נפתור את כל בעיות העולם ואת שלנו עצמנו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 459, 25.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התבוללויות שאין עליהן שליטה
באותו מקום, כעבור כמה אלפי שנים
שירותים חסרי תועלת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest