דף הבית / חינוך, ילדים / לא לכופף אלא להחליף

לא לכופף אלא להחליף

שאלה  מה – Facebook: איך אתה יכול לדבר על איחוד? החברה והממשלה בימיו של סטאלין היו כביכול אפילו יותר מדי מאוחדים, וגם זו של היטלר התאחדה וחינכה. למען האמת, שכחת לדייק ולומר אלו סיסמאות, מה האידאולוגיה שהממשלה צריכה לנקוט כדי לאחד ולחנך אותנו, את החברה.

תשובתי: צריך לחנך את החברה. כל הבעיה היא שבעבר אף אחד לא חינך את החברה. אדם יכול לכופף את כל מערכת החינוך, עם כל מיני כללים. אבל צריך להחליף את מערכת החינוך ולא לכופף אותה, דבר שאף פעם עוד לא נעשה בעולם. צריך לעצב את האדם כך שיהיה יצור חברתי.

האדם מטבעו הוא אגואיסט. במהלך כל ההיסטוריה של האנושות, כל הניסיונות לשנות אותו ולבנות חברה נכונה וטובה שתנוהל על ידי בני האדם עצמם, לא הועילו. בכל זאת בני אדם ממנים נציגים, גם אם הם סוציאליסטים, ופועלים תחת הסיסמה של איחוד, לאומיות ועוד, הם מספחים לעצמם הכול ובסופו של דבר הופכים לקפיטליסטים. לכן העם כל הזמן סובל.

אפשר לבנות חברה אידיאלית ונכונה רק אם נשנה את הטבע של האדם. לשם כך, קיימת שיטה שנקראת "חכמת הקבלה". היא מושכת אנרגיה מיוחדת שנסתרת בטבע ומאפשרת לאדם לחשוב על הקולקטיב ולא על עצמו, ביכולתה לעצב יצור קולקטיבי. אז באמת נוכל לבנות חברה נורמלית, שבה אנשים ייתפקדו מרצון, שברובה תחשוב רק על המצב הכללי המשותף של החברה.

אני בטוח, שאפשר לעשות זאת, מפני שאני יודע אלו כוחות מסתתרים ו"מחכים" שנשתמש בהם להגשמת הרעיון הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest