דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לברוח מרצונות אגואיסטיים

לא לברוח מרצונות אגואיסטיים

שאלה: האם אפשר לגשת לרוחניות בכך שנמנעים ממילוי רצונות כמו כסף ושליטה? האם אפשר למלא את עצמי בהרגשת הרצונות הללו דרך עבודה בעשירייה?

תשובתי: לא. ראשית, עלינו לעבור דרך הרבה אפשרויות אגואיסטיות שונות: כסף, שליטה, כבוד, כל מיני תענוגים. אין לאן לברוח מזה. על מנת לדחוף את האדם לתיקון מפתחים בו דווקא את הרצונות האלה ובהמשך עליו להתעלות מעליהם. לכן, איני סבור שעלינו לברוח מרצונות כלשהם ולמיין אותם לרצונות נחוצים ולא נחוצים, טובים ורעים. לא צריך לעסוק בהם, אלא לעסוק בהמשכה מרבית של האור העליון בתוך הקבוצה, בכניסה למדרגה הרוחנית הראשונה. בזה אנחנו עוסקים כל יום בשיעורי בוקר.

למרות ההשתוקקות שלנו לרוחניות, רצונות ובעיות שונות כל הזמן גוברים עלינו: כספיים, משפחתיים, בעיות בריאות ואחרות. אנחנו לא יכולים לברוח מהם לשום מקום, אלא חייבים לפעול במקביל ולהבין שפתרון של בעיות רוחניות יתרחש תמיד על רקע של בעיות גשמיות. ככל שנתקדם יהיה מובן לנו יותר ויותר שעלינו להתעלות מעל כל הבעיות הללו, ואז הן תיפתרנה בצורה פשוטה מאוד. נניח שצצה בעיה כלשהי וברור שהיא הופיעה מפני שלא עבדת מספיק על הקשר עם החברים, אם תעמיק את הקשר אז הבעיה הגשמית תתחיל להיעלם.

מתוך וועידת וידאו עם תלמידים של אקדמיה לקבלה, 21.5.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest