דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / "לא" לאבולוציה בישראל

"לא" לאבולוציה בישראל

ידיעה: בהשתלמות של מורים למדעים בישראל הודיעו על כך, שעל פי ההוראה של משרד החינוך, אסור ללמד את התלמידים את תיאוריית האבולוציה והתפתחותם של המינים הביולוגיים.

הנושאים הללו נועדים ללימוד עצמי, והתלמידים צריכים להחליט לבד כיצד להתייחס לתיאוריית האבולוציה, שלכאורה נוגדת לתיאוריה שמוצגת בתנ"ך. "בקורס על דנ"א ושרשראות גנטיות אמרו לנו, שהגנים שלנו דומים לגנים של קופים וחיות אחרות, אבל עם זאת, הדגישו שאסור להשתמש בהסברים במילה "אבולוציה", מספרת מורה שהשתתפה בקורס.

"סיפרו לנו על הדמיון בין גורילה, אדם ובקטריה, ואפילו הסבירו שהגורילה היא האב הקדמון הביולוגי שלנו, אבל עם זאת, אמרו בפירוש שאסור לדבר על זה בשיעור בכיתה, אסור להשתמש במילה "אבולוציה", ואסור להביא דוגמה על ההשוואה עם הגורילה. הסבירו לנו שזה הכלל, והזכירו לנו על כך בהתמדה", אמרה המורה.

התייחסותי: "בין כל בחינה ובחינה, יש בחינה ממוצעת הכוללת את שתיהן. כי בין הדומם והצומח, הוא הקוראל, הנקרא אלמוגים. ובין הצומח והחי, הוא כלב השדה, הנזכר במסכת כלאים, שהוא, כמין כלב, גדל בקרקע, וטבורו נשרש בקרקע, ויונק משם, וכשחותכין אז הטבור שלו מת. ובין החי וה"מדבר", הוא הקוף."

זה קטע מהספר "עץ החיים" של המקובל הגדול האר"י, שנמצא גם ב"תלמוד עשר הספירות" (תלמוד עשר הספירות, חלק שלישי, פרק ה').

כל "ספרי הקודש" מדברים לא על העולם הזה, אלא על הבורא, התכונות שלו, וכיצד להשיג אותן. אחרת הספרים הללו לא היו נקראים קדושים, כלומר, נבדלים (מהעולם שלנו, התכונות האגואיסטיות שלנו).

האדם נולד כחיה ומתפתח בתכונות האגואיסטיות שלו. אם מתעוררת בתוכו שאיפה אמיתית להשיג את משמעות החיים, זה מושך אותו לגילוי הבורא כמקור החיים.

הגילוי הוא אפשרי רק אם האדם מפתח בתוכו את תכונת ההשפעה והאהבה לזולת. התכונה הזאת היא ההשתוות לבורא, ובתוכה האדם מתחיל להרגיש אותו. התכונה הזאת נקראת "נשמה". מתוך זה ברור לנו שכל האנשים הם "חיות", חוץ מאלה שתיקנו את התכונות שלהם מאגואיסטיות – תכונה על מנת לקבל (יצר הרע), לתכונה על מנת להשפיע (יצר הטוב). התיקון הזה מתבצע על ידי הלימוד והשימוש בתורה, במאור המחזיר למוטב. רק לשם כך היא ניתנה: "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין".

המקובלים טוענים, מתוך העולם העליון שהם מגלים, שהתורה מדברת רק על הנשמה. הנשמה נקראת "אדם", והגוף, הרצונות והשכל שלנו, הם נמצאים ברמת החי. אם אנחנו עוסקים בחכמת הקבלה, אז אנחנו מפתחים בתוכנו את תכונת ההשפעה שדומה לבורא, והחלק הזה שבנו נקרא "האדם". כל שאר התכונות שלנו, זה דרגת החי, שעליה התורה כלל אינה מדברת.

 ידיעות קודמות בנושא:
ההבדל בין האגואיזם הרוחני והגשמי
אין שני אגו זהים
מוטציה של האגו, שהורג את עצמו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest