דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לאבד את הדרגה שהושגה

לא לאבד את הדרגה שהושגה

שאלה: עכשיו, כאשר הכנס הסתיים, אני מרגיש איך שאני מתחיל לחזור למצב הקודם, ואני בכלל לא רוצה בזה. איך לעשות כך, שכל מה שאני עושה ועל מה שאני חושב, יהיה כדי לעשות למען הבורא, כדי לעשות לו נחת רוח?

תשובתי: הבורא מסדר לנו את החיים שלנו, ולא אנחנו עושים אותם: לא הפוליטיקאים, לא הכלכלנים, לא הקרובים שלנו, לא אנחנו בעצמנו. הבורא מארגן ומסדר את החיים האלה בכזאת צורה כפי שהם מורגשים בנו, בכוונה, כדי שאנחנו דווקא מתוך התנאים האלה נשיג את הגילוי של היחידות שלו, את השלמות שלו.

לכן, זה שאתה כבר מתרחק מהכנס וחוזר לחיים הקודמים שלך בהיותך עדיין כאן אצלנו, זה כבר לא טוב. אתה צריך בכל כוחותיך לחמם את עצמך כדי לא לאבד את הדרגה שהושגה ולהיאחז בה בשיניים.

אני מבין שזה קשה, אני אפילו יודע שזה בלתי אפשרי, אבל המאמצים הכי קטנים שלך בזה נותנים לך התעלות רוחנית, זהו רווח נקי. במיוחד עכשיו, כל עוד אתה נמצא כאן ועדיין שגרת היומיום אינה לוחצת עליך, אתה צריך לפחות להתנגד לזה בכל צורה אפשרית.

אני עשיתי תרגילים דומים עם הרב"ש, כאשר עיראק הפגיזה את ישראל בטילים והם נפלו ממש 500-700 מטרים מהמקום שבו למדנו. זה היה מאוד לא נעים, אבל האדם צריך כל הזמן להשתדל להחזיק בקשר עם הבורא גם במצבים הטובים וגם במצבים הרעים.

לכן בכל המצבים השונים, אפילו באותם המצבים שבהם אין שום הרגשות, תשתדל כל הזמן להשאיר בראש אזור קטן שבו אתה כל הזמן שומר על מגע עם הבורא.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", לאחר כנס "הזוהר", 10.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
צריך להיות במצב של עבודה
הקשר עם הבורא: אל תנתקו את השיחה
לאחר הכנס מתחיל יום חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest