דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאן מובילה אותנו תוכנית הבריאה

לאן מובילה אותנו תוכנית הבריאה

שאלה: מה זאת אומרת, גילוי הכוח העליון שמנהל את כל הטבע?

תשובה: המקובלים הם אנשים, בניו של אדם. למקובל הראשון שגילה את המציאות העליונה הזאת קראו "אדם". הוא היה הראשון שבו התעורר הרצון לגלות את משמעות החיים, ולכן הוא התחיל לשאול: "בשביל מה אני חי?", ולחקור זאת. באופן כזה, הוא התקדם במחקר שלו ואף כתב את הספר "רזיאל המלאך".

אחריו היו מקובלים אחרים שהמשיכו את המחקר הזה מדור לדור: הבנים שלו והלאה, עד נח ואחרי נח הבנים שלו. התורה מספרת לנו על תהליך פנימי שמתרחש באדם, על התפתחות בתוכו של השגת הבורא.

אנחנו לא יכולים פשוט לעלות למעלה לאיזה כוח מיוחד שנקרא "כוח ההשפעה", אם כל מה שאנחנו מכירים בחיים שלנו זה כוח האגו, כוח הקבלה. כוח ההשפעה הוא הכוח ההתחלתי, הוא כולל בתוכו את כל הטבע, כולל את המציאות העליונה שעוד נסתרת מאיתנו, ואת המציאות התחתונה, את העולם הקטן שלנו.

כיוון שזהו כוח של השפעה, הוא לא מוגבל בשום דבר. אודות לשאיפה שלו לגרום תענוג לבריאה, הכוח הזה מפתח את כל העולם: את הטבע הדומם, הצומח, החי והמדבר. בעקבות הטבע של ההשפעה, הכוח הזה מלכתחילה רוצה להביא את כל הבריאה למדרגה שלו.

טבע ההשפעה הופך את הכוח הזה לבלתי מוגבל בזמן או במקום. שום מגבלות אינן שולטות עליו, הרי אין לו חסרון, רצון לקבל לעצמו, אלא להיפך, יש עודף חיובי, שאיפה לתת למישהו את המקסימום. הדבר דומה לפרה שמלאה בחלב ורצון להניק.

אלה הם ייסורים ענקיים, כאשר אתה רוצה לתת למישהו ואין למי לתת, אבל כזה צורך טמון בתכונת ההשפעה. עקב הרצון הזה להשפיע, נוצרה הבריאה, הרצון לקבל, כדי שיהיה מישהו ששואף לקבל. כך אנחנו מתחילים ללמוד את הבריאה, שפירושה להיות "בר", מחוץ לכוח ההשפעה.

אנחנו מגלים אילו יחסים קיימים בין כוח ההשפעה, הבורא, הכוח העליון, שכולל בתוכו את כל הבריאה, שמתפתחת מהרצון לקבל הקטן שאותו הוא יצר מחוץ לו. מזה מתחילה חכמת הקבלה, שמסבירה כיצד נוצר הרצון ליהנות וכל ההתפתחות שלו, מתחילת הבריאה ועד למצב הסופי שלה, שבו הרצון הזה צריך להידמות לחלוטין לכוח העליון להשיג את אותו הגובה והשלמות.

האנושות חייבת לעבור את כל הדרך הזאת. עד לזמן הזה עברנו את הדרגות הראשונה, השנייה והשלישית, המתאימות לדרגת דומם, צומח וחי של ההתפתחות, שאותן אנו רואים בעולם הסובב אותנו. אבל מדובר כאן על הרצון הפנימי של כל דרגה: דומם, צומח וחי.

ואילו עכשיו הגענו לכזה שלב, שאחריו חייבים להתחיל להתפתח בדרגת אדם, מלשון "אדמה" (דומה) לבורא.

הדרגה הזו מיוחדת במינה. בדרגות של דומם, צומח וחי התפתחנו בצורה בלתי הכרתית, באופן הכרחי, מבלי להבין ומבלי להרגיש מי ואיך מקדם אותנו ולשם איזו מטרה. כך חיו כל הדורות הקודמים, פשוט התקיימו מבלי לדעת מה קורה. אותנו זה לא כל כך הטריד: הולך ומתקדם איזשהו תהליך אבולוציוני, אבל בשביל מה הוא ולאן הוא מוביל אותנו, מי יכול לדעת זאת?

אבל בימינו אנחנו הגענו לסוף ההתפתחות שלנו בדרגת חי, כאשר המשבר העולמי הכללי שפרץ מעיד על כך. כל דרגה מסתיימת במשבר שממנו, אודות לשבירה, יש אפשרות לעלות לדרגה הבאה.

מתוך שיעור על המאמר "מהות חכמת הקבלה", 12.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקבלה היא חכמה על המציאות העליונה
חכמת האמת על יסודות הבריאה
שיטה שמובילה אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest