דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / לאן אגיע אחרי מותי?

לאן אגיע אחרי מותי?

שאלה: האם לפי דעתה של חכמת הקבלה, קיימים גיהנום וגן עדן? ואם כן, האם יש לך כוונה להגיע לשם לאחר המוות הפיזי של הגוף?

תשובתי: גיהנום זה מצב שבו האדם, שעולה רוחנית, נופל לתוך האגו שלו, המצב הזה נקרא גיהנום. האדם מרגיש שהוא בוער מבושה, כשהוא נמצא בתוך האגו שלו. וזוהי אש הגיהנום והעונש. וכשלהיפך, הוא עולה לתכונת האהבה וההשפעה, אז האדם מרגיש את עצמו למעלה מהעולם הזה, במצב של נצחיות, שלמות, אין סופיות, מצב כזה נקרא גן עדן.

המצבים האלה, גן עדן וגיהנום, מורגשים על ידינו בהתעלות או בירידה רוחנית בעולם שלנו. גם זה וגם זה מרגיש רק מקובל, וכל זה לא קשור בשום צורה עם החיים או המוות של הגוף שלנו. הגוף שלנו כמו בהמה, הוא ניתן לנו כדי לשמש בסיס לקיום שלי. כשאני דוחף את עצמי מהבסיס הזה, אני יכול להתחיל להתפתח רוחנית. חכמת הקבלה מדברת רק על ההתפתחות הרוחנית שלנו. ואם אנחנו במשך החיים שלנו לא התפתחנו מבחינה רוחנית, אז אנחנו מתים כמו כל בהמה, ובזה הכול מסתיים.

אין לי שום כוונה להגיע לאן שהוא לאחר המוות הפיזי, מפני שלאחר המוות הפיזי שום דבר לא משתנה. אבל אפשר להשיג את העולם העליון במשך החיים האלה. זה הייעוד של חכמת הקבלה, לעזור להשיג הרגשה של גן עדן עוד בחיים. ואז החיים הבהמיים שלך הם לא הפרעה, כלומר הגוף גם יכול למות, ואתה בינתיים כבר עברת לעולם העליון. זה בדיוק מה שצריך לעשות, לפתח את הנשמה שלנו. 

לאדם בעולם שלנו יש גוף בהמי ויש נקודה, עוּבָּר, תחילתה של הנשמה. אם אני מפתח את העוּבר הזה, אז בתוכו אני מתחיל להרגיש את החיים הרוחניים. ואז הגוף שלי יכול למות, זה ממש לא חשוב! אני כבר חי בהרגשת הדרגה הבאה של הבריאה, של המימד הבא. אבל אם לא פיתחתי את הנקודה הזאת, אז שום דבר לא קורה לאחר המוות. הנקודה הזאת, העוּבר של הנשמה, נולד שוב באיזה גוף בהמי חדש ושוב מקבל הזדמנות להתפתח, בעזרת חכמת הקבלה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 4.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest