דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / לאירופה דרושה "השריעה" 

לאירופה דרושה "השריעה" 

דעה: טארק רמדאן, נכדו של מייסד "האחים המוסלמים", מרצה באוקספורד ובסורבון, מחברם של יותר מ-20 ספרים, אינו שותף לעמדות "האחים המוסלמים" ושאר הארגונים האסורים. רמדאן טוען כי האיסלאם הפוליטי נולד על חורבות האימפריה העות'מאנית, בתחילת המאה ה-20, כאשר בני האדם החלו לחפש תשובות לשאלות הגדולות של החיים ומצאו אותן באיסלאם. במהלך המאה ה-20 התפתחות האיסלאם הפוליטי הופרעה על ידי דיקטטורים.

כעת המצב הזה חוזר על עצמו, כאשר בני האדם ממשיכים לחפש את מהות החיים, ושוב מוצאים אותה בדת. דאעש הוא ארגון מוסלמי, אבל אין הוא מכיר בכל מאגר הידע שנוצר על ידי מדענים מוסלמים במשך דורות רבים. לדאעש מטרות ומשימות פוליטיות משלו, שלצורך מימושן הוא משתמש בפרשנות סלקטיבית של הקוראן ושל החדית'.

לדעתי, צריך לחנך את האנשים ולהעלות את רמת השכלתם, ואז הבעיה תיפתר מעצמה. צריך לעשות רפורמות לא באיסלאם, אלא במרכזים החינוכיים של האיסלאם ובגישה ללימוד. מאחורי דאעש עומדים אנשים משכילים, שיודעים לנצל היטב את יכולת הנאום והידע הדתי שלהם, כדי לממש את מטרותיהם הפוליטיות.

הכול מתנהל לפי תסריט די מוזר, הבעיות מופיעות במדינות של המזרח התיכון שבהן יש נפט, גז ומחצבים אחרים. עיראק, סוריה, מאלי, לוב, אפגניסטן, תימן, ניגריה, דאעש מופיע רק שם, במדינות שיש מה למכור. לאירופה דרושה "שריעה" (הדין הדתי האסלאמי אשר מסדיר את כל תחומי החיים והחברה), שאינה סותרת בשום צורה את החוקה והחוקים הקיימים במדינות. "שריעה" מדברת על שוויון בין בני האדם, אהבה זה לזה, האם זה מנוגד לעקרונות האירופאים? לא! לכן עלינו להשתמש בכל מה שיש לנו, כל עוד הוא מתאים לעקרונות שלנו.

אני חושב שעל איסלאם כזה אפשר רק לחלום, אבל המוסלמים כיום הם אחרים לגמרי, אין להם שום דבר משותף עם האיסלאם האמיתי, הם הרגו את כל המוסלמים האמיתיים, הסופים, חסידי פנימיות האיסלאם, שמונחים על ידי המצווה של אברהם אבינו "ואהבת לרעך כמוך". עם "שריעה" שקוראת לכולם לאהבה, אפשר להסכים לחלוטין.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest