דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאחד את כל העולמות

לאחד את כל העולמות

שאלה: האם אשתו של האדם שייכת לאותם "הקרובים" שעליו "לאהוב כמו את עצמו"?

תשובתי: החיים שלנו בעולם הזה מסודרים כך, כדי שגם במשפחה אנחנו נהייה מחוברים למען המטרה הרוחנית. זוהי תוצאה של השורש הרוחני הגבוה והמובהק, וזה שייך לכל אדם. כתוצאה מהשבירה הנשמות שלנו התרחקו זו מזו והפכו להיות מנוגדות. אין זה שייך רק לזוג "אדם-בורא", "קבוצהבורא", אלא גם ל"בעל-אישה".

הגענו לשלב של שבירת המשפחה, ובני הזוג יאלצו גם הם ליישׂם את העיקרון: "ואהבת לרעך כמוך". כפי שזה עובד ביחסים בין בני אדם זרים, כך זה גם עובד בין בני הזוג. ואם בעל ואישה יזכו לקשר כזה, אז ביניהם תשרה השכינה, הבורא. משמע, שכל הזמן, בכל הפעולות שלהם, מהגשמיות ביותר ועד לרוחניות ביותר, הם יישאפו וישתוקקו להישאר בכוונה אחת, שרק ההשפעה ההדדית, הבורא, יקשר ביניהם.

כל אחד יכול לגלות את זה, ודווקא לשם כך הבורא הפריד את האדם הראשון לשני חלקים: אדם וחוה. האפשרות הזאת כבר מונחת ביסודו של כל זוג נשוי בעולם הזה. אני בטוח, שבתחום הזה חייב להתבצע תיקון, הרי כל עוד איננו מביאים את כל התיקונים לסיומם במדרגה הנמוכה ביותר, בדרגת העולם הזה, הם לא יוכלו להתקיים גם למעלה.

אין זה מספיק שבתוכנו נרגיש שאנחנו מחוברים יחד, אנחנו חייבים להתחבר בכל המעשים הגשמיים שלנו בעולם הזה בצורה המושלמת, כמו בעולם אין סוף. ואז שני הקטבים האלה: העולם שלנו ועולם אין סוף, יתחברו ביניהם והכול יחזור למצב המושלם. עלינו לחבר את שני העולמות האלה, העליון ביותר והתחתון ביותר.

לכן גם בחיי המשפחה, ביחס כלפי הילדים והמבוגרים, הכול צריך להתבצע בהתאם לחוקים הרוחניים. וכמובן, שאם בעל ואישה עוסקים בחכמת הקבלה ויכולים להגיע ליחסים וכוונות כאלו ביחס זה כלפי זה, זה פותח אפשרויות לעבודה מיוחדת שאינה אפשרית עם אף אחד אחר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 28.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
איש ואישה: היכן השכינה ביניהם?
רק הבורא נותן את הנשמה
חותך את העבר כדי להיכנס אל העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest