דף הבית / חינוך, ילדים / כ-8% מבני הנוער בארץ ניסו להתאבד

כ-8% מבני הנוער בארץ ניסו להתאבד

כ-8% מבני הנוער בארץ ניסו להתאבד
מחקר: כ-8% מבני הנוער בארץ ניסו להתאבד

המספרים מבהילים: כשמונה אחוזים מכלל בני הנוער בישראל ניסו ליטול את חייהם בצורה כלשהי, כאשר 0.14 אחוז מאוכלוסיית המתבגרים (אחד מכל 714 בני נוער) הגיעו לחדרי המיון לאחר ניסיון התאבדות חמור. חוקרת: "זו קריאה לעזרה. צריך להקשיב לשיחות מתבגרים ולדאגות שהם מביעים"
(פורסם ב ynet)

שאלתו של שימי: מה דעתך על זה?

תשובה: זו לא קריאה מהם, אלא הריקנות הפנימית שמעורר בהם ה"רשימו", היא שקוראת למילוי. צריכים לתת להם את שיטת המילוי – חכמת הקבלה.
הילדים שלי לא עברו דברים כאלה! במסגרת בני ברוך אנו מחנכים את ילדינו תוך לימוד עקרונות מחכמת הקבלה, ואצלם, בכל השנתונים, החל מגילאי שנתיים ועד גילאי 20 ומעלה, אף פעם לא ראינו בעיות כאלה.

2 comments

  1. זהר פנחס/ רעיא מהימנא/ ישראל אברין דשכינתא/ אות תצא תצב תצג תצד

    תצא) ותו אתמר בחבורא וכו': ועוד נאמר בחבור הראשון, למנצח על שושן עדות מ] מכתם לדוד, סימן הראו לדוד בשושנה, שינצח המלחמה, כששלח את יואב לארם נהרים ולארם צובא לעשות עמהם מלחמה (כנ"ל אות שפ"ג). אמר רעיא מהימנא, שושן עדות, זה הוא עדות השכינה, שהיא נקראת שושן עדות, מפני שהיא עדות, שעומדת עלינו, ומעידה עלינו לפני המלך, ומדרגות עליונות הקדושות עמה, והיא עזרה קדושה לנו לשבח בתשבחות. ע"כ נקראת שושן עדות. אמר רעיא מהימנא. היא נקראת שושן עדות, בשביל שהשכינה היא עדות על ישראל, שהם אברים שלה והיא נשמה עליהם. היא עזרה מן השמים, שכתוב בה נ] ואתה תשמע השמים. היא סיוע קדוש, שנאמר עליה, תניא דמסייע לך. כי השכינה נקראת תניא.

    מ] (תהלים ס) נ] (מלכים א לב)

    תצב) איתן מושבך וגו': ס] איתן מושבך ושים בסלע קנך. איתן הוא אותיות תניא, דהיינו משנה וברייתא, כי שם במשנה ובברייתא, הוא הקן של נשר העליון, שהוא השכינה, ועליה נאמר, ע] כנשר יעיר קנו על גוזליו ירחף, שהם שוני הלכות ומשניות  הנקראים גוזליה. וכל דבור ודבור שיוצא מפיו של תניא ההוא דהיינו מן שוני המשניות, שהוציא, בין לשם הוי"ה, בין בתורה, בין בתפלה, בין בברכה, בין בכל מצוה ומצוה, מה כתוב בה יפרוש כנפיו, אותו הנשר, שהוא דבור, דהיינו השכינה הנקראת דבור, דביה הויה, דהיינו ז"א שהוא קול. אותו הנשר יפרוש כנפיו.

    ס] (במדבר כד) ע] (דברים לב)

    תצג) יקחהו ישאהו על אברתו: שואל, מהו על אברתו. ומשיב, היינו על אותו אבר של האדם שעשה בו מצוה של הוי"ה, נקרא אבר השכינה. ומשום זה, ישאהו על אברתו. ישאהו פירושו, כמו פ] ישא ה' פניו אליך.

    פ] (במדבר ו)

    תצד) ומאי ושים בסלע וגו': ומהו ושים בסלע קנך. אלא אמר דוד על השכינה, צ] ה' סלעי ומצודתי, אף כך התנא, דהיינו הלומד משנה, שיש בו הלכה חזקה כסלע, שאין פטיש יכול לפוצצה בכל הקושיות שבעולם, בזה מקנן הנשר, שהוא השכינה. וכל התנאים נקראים קנים של השכינה, ומשום זה, כי יקרא קן צפור לפניך, שהיא השכינה הנקראת צפור, דהיינו ברדך מקרה, פעם אחת, כאורח, וכבא למלון, שמזדמן לפי שעה במלון.

    צ] (שמואל ב' כב ב)

  2. רב יקר,

    בהכנה לשיעור בתאריך 05/05/08 הובאו דברי הרב'ה בכתוב. נמצא באחת השורות פער ובו רשומות נקודות, לפי מה ששמעתי הרב'ה אומר "בסוד שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה" (ישעיה מ' כו) אנא הקשיבו ביחד, ואם תמצאו לנכון להשלים הכתוב, אנא בכוח…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest