דף הבית / כלכלה / כסף / כריסטין לגארד: אנחנו זקוקים למנהיגים ולא להרפתקנים

כריסטין לגארד: אנחנו זקוקים למנהיגים ולא להרפתקנים

דעתה של כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע העולמית, לשעבר שרת האוצר של צרפת: "אנחנו חיים בתקופה של חוסר היציבות הכלכלית הגדול ביותר. בעיות התקציב בולמות לחלוטין את כל ניסיונות הפיתוח הכלכלי. בעולם המודרני, שבו הכול קשור בצורה הדוקה, זעזועים כלכליים באחת מהמדינות יכולים להתפשט בין רגע בכל העולם. המחקר שנערך על ידי קרן המטבע העולמית מעיד על כך שזעזועים כאלה מתפשטים דרך הקשרים הפיננסיים.

המתחים בתוך החברה נוצרים בצורה נסתרת ובהתחלה אינם צפים מעל פני השטח. מדובר ברמת האבטלה הגבוהה, במיוחד בקרב הצעירים, בתוכניות הצנע שממיסות את מנגנוני ההגנה החברתית, בהבנה של החלוקה הלא צודקת בין השכבות העליונות והתחתונות, ובכך שפירות ההתפתחות הכלכלית נקצרו בראש ובראשונה על ידי הצמרת של החברה. כל הבעיות האלה רק מחריפות את משבר האמון.

מה ניתן לעשות בנידון?

1. להסדיר את בעיית הכספים, כי הדבר בולם את הצמיחה הכלכלית.

2. רפורמה בסקטור הפיננסי.

3. להבטיח את האיזון החדש: להשיב את הביקוש מהסקטור המדיני לסקטור הפרטי. המדינות המתפתחות חייבות להניע את הביקוש, וזה יאפשר להבטיח את צמיחת הכלכלה העולמית".

התייחסותי: רק הבעיות אותרו נכון בצורה חלקית, אך הפיתרונות הם צעד אחד לאחור ורק יגרמו לבעיות נוספות, כי אי אפשר לפתור שום דבר בשיטות הישנות. העולם נעשה גלובלי, כלכלנים נכבדים, ועד שאתם תבינו שהעולם נע לקראת כלכלה של צריכה מאוזנת, הדבר היחיד שיצמח הוא רק המשבר. כך שבקשר להרפתקנים – יפה אמרת…

ידיעות קודמות בנושא:
קרן המטבע הבינלאומית מזהירה מפני משבר פיננסי עולמי חדש
קרן המטבע הבינלאומית: הכלכלה העולמית זקוקה לפעולות משותפות
צריכים לפעול בדחיפות כדי להימנע מגל חדש של מיתון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest