דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כרטיס לעולם הרוחני

כרטיס לעולם הרוחני

מיכאל לייטמן

שאלה: במה יהיה שונה לימוד הזוהר בכנס, ממה שאני רואה עכשיו על מסך הטלוויזיה?

תשובתי: המערכת העליונה יורדת עד העולם שלנו, שבו אנחנו מרגישים את עצמנו בתוך גופים, המרוחקים זה מזה. למה איננו יכולים להימצא בנשמות בעולם הרוחני? למה אנחנו צריכים את העולם הזה, הנמוך מבין כל העולמות?

העולם הזה נחוץ מאחר ודווקא בו, בזה שאנחנו מרוחקים זה מזה, אנחנו יכולים לצמצם את המרחק בינינו באופן פיזי וכך להזמין גם התקרבות רוחנית. בעולם הרוחני מפריד בינינו מרחק רוחני, שלא ניתן להתגבר עליו, אלא רק על ידי תיקון אמיתי של הרצון. בעולם שלנו אני יכול לבצע תיקון בכך, שאני אגיע לכנס ואהיה יחד איתך. לכן העולם שלנו קיים, אחרת אין שום נחיצות בקיומו.

זוהי מציאות מיוחדת שבעזרת פעולות גשמיות, אנחנו יכולים ליצור התחלה לפעולותינו הרוחניות. על ידי הפעלת מתג ההצתה אתה מתניע את המנוע והוא פועל. כיצד אתה יכול להתניע את המנוע של ההשפעה והאהבה אם אתה אגואיסט?

השׂכר הוא דווקא בכך שאתה מתקרב פיזית לאדם אחר במחשבתך. אם אני משתדל להשיג מגע עם אלו הדומים לי בהשגת המטרה ויכול פיזית להתאחד איתם – בזה אני "מתניע את המנוע". בזה אני מפעיל המערכת העליונה של התיקון שלי.

heb-2010-02-10_zohar-la-am-isha-ki-tazria_lesson_bb_n2a.jpg

אם אנחנו עושים מאמצים להתאחד בצורה פיזית, זה מספיק בכדי להתניע את "המנוע" של המערכת הרוחנית, כדי שתתחיל להאיר עלינו באור התיקון, העושה אותנו דומים לבורא. אז מגיע אלינו אור התיקון, עובר דרכינו ומתחיל להעלות אותנו מעלה.

כל ירידת העולמות ממעלה למטה התרחשה רק כדי שמהנקודה הנמוכה ביותר של העולם הזה, אתה יכול, באופן עצמאי ומבלי להיות תלוי בעליון, על ידי הפעולות הגשמיות שלך, להפעיל את המערכת העליונה. בדיוק את זה אנו עושים בכך שאנחנו מגיעים לכנס.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 10.02.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest