דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כרטיס כניסה לאוצר החכמה וההשגה

כרטיס כניסה לאוצר החכמה וההשגה

שאלה: האם יש איזשהו טריק שניתן להשתמש בו, כדי שהחברה כל הזמן תכוון אותי, למרות כל ההפרעות של האגו שלי?

תשובתי: זוהי נקודה מעניינת מאוד. אנחנו רואים שבמהלך כל ההיסטוריה, עד הזמן הנוכחי, האדם נעשה מדור לדור יותר ויותר חכם. אך בכל דור האדם מאבד את החכמה.

למשל, אם אדם סיים את שבעים שנות חייו ונולד מחדש, בדור הבא. מדוע הוא נולד ללא כל אותו השכל, הניסיון וההרגלים שהוא רכש בחייו הקודמים? בעלי החיים עובדים לפי התוכנית האינסטינקטיבית שטמונה בהם. לאחר שהם נולדים, הם לא צריכים ללמוד. יש בהם כבר את כל האינסטינקטים הדרושים להם. אך באדם הם לא קיימים. אז כיצד אני יכול להעביר מדור לדור את כל ההישגים שלי בלימוד, בידיעת הסביבה, את כל הניסיון שצברתי?

הבורא הכין לנו שיטה מיוחדת. אם היינו מתפתחים כמו בעלי החיים, רק בדרגה החומרית, לא היינו יכולים להעביר מדור לדור שום מידע שרכשנו כבני אדם (כבני אדם חומריים, כלומר בדרגות הדומם, הצומח והחי של דרגת האדם).

אך עכשיו אנחנו יוצאים לדרגה הרביעית והאחרונה של ההתפתחות האנושית – וזאת הסיבה למשבר הגלובלי, המשבר החברתי. הרי אנחנו מרגישים שאנחנו בעצמנו איננו מותאמים לגלובליות הזאת, איננו מקושרים עם החברה בדרגה כזאת ואיננו משתמשים בה לבניית עצמנו.

הטבע דורש מאיתנו שנתחיל להתפתח בצורה מעניינת מאוד: אם אני קשור לסביבה ומתפתח בעזרתה, אני בונה בתוכי מדרגות חדשות של השגת הקשר שלי עם הסביבה הזאת. בצורה כזאת, אני הופך להיות "אדם". הרי אני רוכש את הרצון להשפיע. ואז כל העבודה שלי, כל הידע שלי, כל מה שהשגתי בשבעים שנותיי – נשאר בסביבה.

וכשאני מת ונולד שוב, מתחיל חיים חדשים, אני מתקשר לכל המידע הזה שהשארתי, כמו באוצר, וממשיך! כלומר, מעכשיו, במידה ונתקשר בצורה נכונה עם הסביבה, כל מדרגה תהיה כמו בניית מדרגה גבוהה יותר.

אני לא מתחיל לפתח מחדש את לוח הכפל ואת כל שאר הכללים. אם אני מתקשר לסביבה בצורה טבעית, אני אקבל ממנה את כל הידע שרכשתי קודם לכן והשארתי בה. אני בעצם נשארתי שם, כי התחברתי אליהם ויצרתי קשר איתם!

בצורה כזאת אנחנו רואים כיצד אנחנו בעצמנו משלימים את כל הליקויים שקיימים במין האדם בהשוואה למין החי. זאת שיטת ההתקדמות הנפלאה שהבורא הכין עבורנו. ובדומה לכך, במשך כמה שנים או אולי כמה גלגולים, אני מסוגל לעלות למדרגה הגבוהה ביותר ולא לאבד כלום, אפילו לא את הדברים הקטנים ששייכים לעולם הגשמי הזה.

כשתינוק נולד, מלמדים אותו להיות במגע עם הסביבה. כיום, הילדים נולדים לחברה שקיימת בדרגות הדומם, הצומח והחי, והוא צריך לעבור במהרה את כל המדרגות האלה. אך לאחר שהחברה תתפתח לדרגת האדם שבאדם, הוא יתפתח כמו התינוקות שהתפתחו בזמן שבית המקדש היה קיים, כשכל עם ישראל היה נמצא בהשגה רוחנית. על כך נאמר במסכת סנהדרין (דף צ"ד:) "בדקו מדן ועד באר שבע, ולא מצאו תינוק ותינוקת איש ואשה שלא היו בקיאין בהלכות טומאה וטהרה".

הרי כל ההשגות נשמרות בסביבה. אני מתחבר אליה במהלך חיי והופך להיות חלק ממנה. שם נמצאות כל ההשגות שלי, כל הרוחניות שלי. והגוף הפיזי חי ומת, וחוזר חלילה, הרי זוהי רק הצורה החיצונית של הביטוי שלי.

וכל זה מאוד אקטואלי להיום. הרי אנחנו בעצמנו עדיין לא יודעים את גובה הדרגה שאליה אנחנו אמורים לעלות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 23.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה שנדרש מאיתנו
יש רק דרך אחת – חברה שצומחת רוחנית
הנקודה החלשה שהופכת לנקודת החופש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest