דף הבית / כנס של האקרים

כנס של האקרים

שאלה: לאחרונה נערך כנס של האקרים. הידיעה הזאת עוררה סערה בחברה המודרנית, אבל התברר שכנסים דומים נערכים מזה 34 שנה ברציפות. אם בשנות ה – 90 השתתפו בכנס 150 אנשים, אז עכשיו התאספו בו יותר מ – 5,000.

הכנס אורגן על ידי מועדון בינלאומי "כאוס-קומפיוטר" שמגן על העקרונות של חילופי מידע חופשיים. העיקרון המרכזי של מועדון-כאוס, הוא שכל המידע פרט למידע אישי, צריך להיות נגיש. האם גישה לנתונים חברתיים של כל אדם, מזיקה לחברה? למי צריך לתת גישה למידע הזה?

תשובתי: זו בעיה. אם החברה הייתה חברה נכונה, אז כל המידע יכול היה להיות גלוי, והכול היה מתעכל ומסתובב, כמו במטחנת בשר בצורה נכונה והייתה יוצאת "קציצה טובה". אבל כאשר גם החברה וגם גופי הביטחון במדינות שונות, כמו גם עורכי דין, בתי משפט וכל השאר, רק מחכים, כדי "לטחון" הכול לטובתם. לכן איני חושב שכדאי לגלות זאת. אני סבור, שבמקרה כזה האינטרנט הופך להיות פח אשפה.

אם פותחים את האינטרנט ושופכים לשם הכול, יקרה מה שקרה עם האוקיינוסים: אתה טס מעליהם ורואה הרים של זבל באמצע האוקיינוס. האינטרנט, גם הוא אוקיינוס. הוא באמת יכול לקלוט כל מה שרק אפשר, אבל בסיכומו של דבר, אפילו שהוא אינסופי, חסר גבולות, נוצרים בתוכו הרים של זבל, המידע נבלם, מופיע דואר זבל וכולי. לכן, אני לא בעד חופש מוחלט, אלא בעד חופש חכם. צריך לנהוג באדם כמו בילד, להרשות לו מה שמועיל להתפתחות. אבל אם מגלים הכול יוצא שאנחנו מטילים בו מום. כך גם כאן.

בני האדם הם כילדים, יש לחנך אותם ובו זמנית, בהתאם למידת החינוך, לאפשר להם להכניס לאינטרנט כל דבר. אבל רק במידת החינוך, כדי שאדם יוכל לקבל מתוך האינטרנט, את מה שבאמת מועיל לו ולחברה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.1.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest