דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כניסה לקודש הקודשים

כניסה לקודש הקודשים

"ביום הראשון לחודש ניסן, לאחר מות נדב ואביהו, יהוה ציווה את משה להזהיר את הכוהנים שלא יכנסו לקודש הקודשים, אלא רק לעשות שירות זה או אחר.

אפילו לאהרון, שהיה הכוהן הגדול, היה מותר להיכנס לקודש הקודשים רק ביום כיפור ורק כדי לבצע שם את השירות המוטל עליו." ("מדרש מספר", פרשת "אחרי מות").

קודש הקודשים, זה כלי בתוך האדם שמטוהר לגמרי מהאגו. כזה מצב מתוקן טהור אפשר להשיג רק פעם בשנה, ורק אם האדם עולה לדרגת "הכוהן הגדול".

לכן אהרן היה נכנס לקודש הקודשים פעם אחת בשנה, ולכל השאר אסור היה להיכנס, מפני שהם עדיין לא טיהרו את עצמם ולא השיגו את דרגת "הכוהן הגדול".

אם נעביר את זה לשפת הקבלה, רק באדם עדיין אין כאלה רצונות שיכולים להגיע לדרגת "הכוהן הגדול", כי רק אז הם יכולים להיכנס לקודש הקודשים.

קדושה, זו תכונת השפעה שמורכבת משתי מדרגות: "חסדים" ו"חכמה". אם אתה לא רוצה להשתמש ברצונות האגואיסטיים שלך, זה נקרא "קדושה". אבל אם אתה רוצה להשתמש בעל מנת להשפיע אפילו ברצונות האגואיסטיים הקודמים שלך, זה נקרא "קודש הקודשים". כאשר אתה משיג דרגה כזאת, אתה הופך להיות "הכוהן הגדול".

כל זה מתגלה בהדרגה בדרך הרוחנית. כאשר התחלתי לעסוק בחכמת הקבלה עם המורה שלי, הרב"ש, אני רשמתי כל מילה שלו. אני ניגשתי להכול כמו מדען וראיתי שהוא מתייחס לזה בשמץ של בוז: "מה זה משנה, אם אמרתי לך משהו על משהו או לא…".

והוא צדק, מפני שאם אתה הולך בדרך הרוחנית, אתה בכל מקרה תגלה את זה, תראה, תשמע, תדע. כי התכונה העיקרית של המדרגות הרוחניות היא בזה, שכאשר כל אחת מהן מתגלה, אתה מתחיל לראות, לשמוע ולהבין מה קורה בה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי" 12.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סילוק התכונות הלא מתוקנות
היכן כאן הדלת?
מקדש בליבו של אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest