דף הבית / נשים / כמספר הנשים, כך מספר הרצונות

כמספר הנשים, כך מספר הרצונות

thumbs_chiyuch_100_wp.gif שאלה: אם בין הנשים שלומדות לא קיים רצון אחד, וכל אחת מתארת לעצמה צורה שונה של "אהבה ונתינה", האם זה מפריע להתקדמותם של הגברים בבני ברוך?

תשובה: לנשים אין אף פעם רצון אחד! מדוע? כיוון שהן מייצגות חלקים שונים של ה"מלכות". לעומת זאת, הרצון של הגברים יכול להיות רק אחד, כיוון שהם מעוררים בתוכם שאיפה למטרה, שהיא אחת, כמו המטרה. לכן בשאיפה זו הם יכולים להתאחד כאחד ועל ידי זה לאחד את הנשים המתחברות אליהם.

מרכז בני ברוך: מכשיר כיוונון לרצונות גבריים ונשיים

s320x240.jpg

6 comments

  1. זהר קדושים/האשה אשר נתת עמדי/ אות סח

    סח) ר' יוסי זעירא וכו': ר' יוסי הקטן נכנס לפני ר' שמעון, יוים אחד מצאו, שהיה יושב וקורא, כתוב, א] ויאמר האדם האשה אשר נתת עמדי היא נתנה לי מן העץ ואוכל. משמע מכאן שאדם וחוה נבראו יחד, ודבקים זה בזה בגוף אחד, שכתוב, אשר נתת עמדי, ולא כתוב אשר נתת לי. אמר לו א"כ, והרי כתוב, ב] אני האשה הנצבת עמך בזה, ולא כתוב הנצבת לפניך. אמר לו אם היה כתוב, הנתנת עמך, הייתי אומר כך כמו בהכתוב, אשר נתת עמדי, אבל הנצבת כתוב, הרי המשמעות, שהיתה נצבת לבדה, ולא דבוקה בו.

     א] (בראשית ג) ב] (ש"א א)

    סט) אמר ליה והא וכו': א"ל והרי כתוב ויאמר ה' אלקים לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו. הרי שאשתו נבראה לבדה, והיתה כנגדו ולא דבוקה בו בגוף אחד. ומשיב, אעשה לו, היינו עתה אעשה לו שתהיה כנגדו, אבל מקודם לכן נבראו דבוקים זה בזה בגוף אחד. אמר לו, כך הוא ודאי שאדם היה לבדו, שלא היה לו עזר בנוקביה, משום שהיתה דבוקה בצלעותיו, כמו שהעמדנו. ומה שאמר, אעשה לו עזר, משמע שכך הוא, כי לא כתוב אברא לו עזר, שהוא משום שכתוב, זכר ונקבה בראם, שמשמע שתיכף בעת שנברא כבר היו זכר ונקבה. אבל אעשה כתוב, ומה אעשה. היינו אתקן. משמע, שהקב"ה לקח אותה מצלעותיו ותקן אותה בתקון, והביאה לפניו. ואז השתמש האדם באשתו, והיתה לו לעזר.             

    לגלית באהבה רבה

  2. האר"י/ספר עץ חיים/שער כ'/פרק ט'

    ועתה נבאר כל זה בעז"ה הנה תחלה בא לו זה הצלם דגדלות מבינה דיש"ס ותבונה מבחי' חיצוניותם שהוא באחוריים בין בכלים בין באורות ונכנסין בז"א ונעשין בו כלי הפנימי מכולם בבחי' האחור לבד שהוא חיצוניותו ובתוכו המוחין שהיא נשמה לו וכל זה בבחי' אחור ואז עומדין אב"א זו"ן ואז נגדלת הנקבה באחור ז"א. והוא כי הנה הז"א לוקח חלקו וחלק שלה כי הוא בן בכור וא"כ לקח תחלה כלי שלו ושלה באחור לבד מבחי' מ"ה וב"ן וכן עד"ז באורות ונמצא שיש בו עתה מ"ה וב"ן באור נשמה וכלי הפנימי לו וכן לנוק'. ואמנם הגבורות דב"ן דמ"ה שבאבא ניתנין בנה"י דאימא ונעשו חסדים בערך הגבורה דאמא כנודע שהם ג"כ גבורות דב"ן דב"ן דחלקה והחסדים דמ"ה דמ"ה דאבא עם החסדים דמ"ה דב"ן דאמא ניתנין בנה"י דאבא ונעשו חסדים דאמא גבורות בערך חסדים דאבא כנודע. וכל זה נכנס תחלה כולו תוך הז"א. ואח"כ דרך האחור שלו היה מאיר לנוקבא ונותן לה אז הארה מהמוחין שבנצח הוד יסוד דאימא אשר כולם הם בחינת ב"ן שלו ושלה ונותן לה הארה משלה בלבד שהם הגבורות דב"ן דב"ן וגם נותן לה הארת הגבורות דב"ן דמ"ה ואח"כ בעת הנסירה מסתלקין נה"י דאו"א וב' בחי' חכמה וחסדים בין דאבא בין דאמא נשארין בסוד אור מקיף על ראש ז"א והשאר שהם הבינות וגבורות נכנסין בנוקבא ונגדלת בכל האחור שוה אליו כי אז נוטלת הם עצמן ולא הארתן לבד כבתחלה ואז נעשה בחי' היסוד שבה כי מתחלה ע"י הארה לבד הנמשכת לה ע"י ז"א לא נעשה בה רק בחי' המלכות שבה (ואח"כ) [ועתה] נעשה היסוד שבה והם ציון וירושלים כנזכר במ"א ואח"כ מעלים אותן או"א לחופה בהיכל עילאה דילהון אחר נסירה ועדיין אין בהם רק אורות דאב"א ומזדווגים שם פב"פ ונותן בה החסדים דאמא שגם הם אינן רק ה"ג מ"ה דב"ן מבחי' עצמו אלא שבערך הגבורות שלה נקרא חסדים ואז אלו החסדים נקרא רוחא דשדי בגווה כי אז הוא בסוד זווג ממש

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמש באתר שלכם ראיתי תוכנית חגיגית לכבוד יום העצמאות שנקראת "יום העצמאות הרוחני" שבה בין שאר הנושאים עסקו גם בגיאוגרפיה הרוחנית של ארץ ישראל. אך לצערי הופתעתי שאינכם הזכרתם את החלק הדרומי של ארץ ישראל, את הנגב. הרי זהו חלק בלתי מבוטל של המדינה. האם זה אומר שכוחות רוחניים פועלים רק על החלק מרמת הגולן ועד ים המלח?

     

    אשמח לקבל תשובה.

  4. החלק הדרומי כולו הוא המלכות.

  5. מרתק! ומידע חשוב מאד להפצה!

    תודה

  6. למשתמש האנונימי

    ראיתי באחרונה בתוכנית "שאל את המקובל" שאלה זהה לשלך, שזכתה לתשובה מפי הרב ד"ר מיכאל לייטמן. אשמח אם מישהו יוכל להוסיף קישור לתשובה…

    ( במידה ולא, אולי תוכל לבדוק בעצמך בתוכניות האחרונות) 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest