דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו להשליך נעליים לעבר הרמזור…

כמו להשליך נעליים לעבר הרמזור…

laitman_2009-03_8080_70.jpg

שאלה: כל שנה חדשה מעוררת בי תקווה חדשה להשיג את הרוחניות, אך בסוף השנה אני חש אכזבה. איך לשמור על התקווה?

תשובה: גם תקווה חדשה, גם אכזבה חדשה – זה טוב! רק צריך לחבר אותן יחד ולהבין, שאף אחד לא יגיש לך את הרוחניות מוכנה על המגש. הבורא לא קיים מחוצה לנו. אין עולם מחוצה לאדם. אין לנו מאיפה לקבל! כל מה שאדם יגלה – יגלה בתוך עצמו המתוקן. כאשר הוא יתקן את הכלי שלו, יגלה בו את הבורא. הכול מתגלה בתוך רצון (כלי) מתוקן (אשר קודם היה אגואיסטי).

קשה להסכים עם כך, אך אף אחד לא מונע מאתנו להשיג את הרוחניות (תכונה של השפעה ואהבה). אתה קיים במציאות מסוימת, במקום מסוים – כלומר ברצונות שלך. כשאתה משנה אותם, אתה מרגיש את עצמך בעולם אחר. לשנות את הרצונות מ"עצמך" ל"השפעה" – נקרא לגלות עולם עליון!

הכול נמצא בך – גם העולם הזה, גם העולם הבא. העולם הזה – תפיסת המציאות שלי כעת. אם אתקן את הכלי שלי, אז אתחיל לחוש את העולם העליון – העולם העתידי שלי. במציאות פועל חוק אחד בלבד: אתה תמיד מרגיש רק את תכונותיך. לבקש לשנות את העולם, או אפילו לשנות את עצמך… – ממי תבקש? רק אם תשנה את עצמך לבד, על ידי שימוש בחוקי הטבע.

אם האדם עומד ליד הרמזור ואורו לא מתחלף במשך חמש דקות, האם הוא יתחיל לקלל אותו, לזרוק עליו את הנעליים?! לא, הרי הרמזור הוא דומם. פעם היו במקום רמזורים מכווני תנועה, אז היה אפשר לפנות אליהם ולבקש.

הכול תלוי ביחס שלך, את מי אתה מדמיין עומד לפניך – חי או חוק. אנו חושבים, שהבורא – "חי" כמונו, ושניתן להשפיע עליו, לשכנע אותו. אבל אלפי שנים של היסטוריה מלמדות אותנו אחרת!

שאלה: ומה עם התפילות שלנו?

תשובה: להתפלל, משמע לשפוט את עצמך – האדם משנה בעזרת התפילה את רצונותיו, את תכונותיו. כשהוא מבקש, אז הוא מפעיל את המערכת, שנמצא בה, והיא משפיעה עליו במידת הרצון שלו להשתנות באמת.

שאלה: ומה עם האור המתקן?

תשובה: לגלות את האור משמע להרגיש את תכונת השפעה שלך בתוך רצון מתוקן. ההרגשה הזאת של מצב מתוקן, היא האור! כשאתה מגלה אור בתוך הכלי – זה הכלי עצמו שמגלה את התכונות המתוקנות שלו. כשמאיר לך "אור מקיף" – זה אתה שמגלה את המצב העתידי שלך, שמאיר לך כבר עכשיו, בהווה.

שאלה: מופיעה עייפות, אכזבה…

תשובה: האכזבה צריכה להיות רק מכך, שלא השקעתי מספיק מאמצים. אחרת היה יוצא שינוי עצמי ותחושת השינוי הזה – עולם עליון (מצב). דווקא המאמצים מביאים להכרה, שאני לא מסוגל, שאין כוח, שאף פעם לא אשיג את הרוחניות בכוחות עצמי.

כוחות לכך אפשר למצוא רק בקבוצה. לא משנה כמה זמן האדם ישב בבית ויבכה – זה לא יעזור. הוא חייב לקבל כוחות מאחרים, לחבר אותם יחד – ואז יהיה לו מספיק כוח לשנות את תכונותיו – ובהם לגלות עולם חדש.

אין עולם מחוצה ליוסי – השיר היומי בהשראת שיעור הקבלה היומי
מילים ולחן : ארקדי דוכין

רשומות קודמות בנושא:
כיצד לגלות את הבורא
רק תבקש, ותקבל אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest