דף הבית / כלכלה / כסף / כמו הכרזת מלחמה

כמו הכרזת מלחמה

דעתו של דווידה ג'אקלונה, בעל טור ב-il legno storto: "ממשלות אירופה מתפרקות לא בגלל חוסר האונים של האליטות בלבד, אלא גם משום שאזרחי אירופה אינם מוכנים לקבל את אירופה בצורה שבה היא נוסדה.

אילו היו עורכים עכשיו משאל עם בנושא: האם כדי לשמור על אירופה המאוחדת, לא היה נשאר ממנה שום שריד.

ישנם רק שני פיתרונות, והם מנוגדים זה לזה: או שהמדינות מוותרות על הריבונות שלהן לטובת הממשלה האירופית, שתיבחר ישירות על ידי עמי אירופה, או שהן חוזרות לרעיון של הריבונות ולמטבע הלאומי. אני בעד הפיתרון הראשון, אבל חשוב להבין שאין פיתרון ביניים.

ניסיונן של מדינות מסוימות להאשים את המדינות האחרות במשבר – כמוהו כהכרזת מלחמה. האיחוד האירופי הוקם על מנת שביבשת ממנה התחילו שתי מלחמות העולם, הדבר לא יקרה שוב. אך היעדרם של מוסדות שלטון אמיתיים עלול להביא לעימותים בלתי מזוינים.

בסופו של דבר, האם הסכסוכים הקודמים לא נולדו מתוך רצון להתעשר על חשבון האחרים ולכפות עליהם את המודל שלי? הכישלון הפוליטי הוא דבר מסוכן, ויכולות להיות לו השלכות רעות. חייבים ללכת מהר ככל האפשר לקראת האינטגרציה האמיתית, או לפסוע אחורה, אבל אנחנו חייבים לחסוך מאירופה את האפשרות האחרונה הזאת, שתוביל לגיהינום".

התייחסותי: ויתור על האינטגרציה האמיתית יוביל למלחמת העולם השלישית. כל האנושות מתפתחת לקראת קשר הדדי הולך וגובר. ההתנגדות לקשר הזה תפעיל עלינו את כוחות הטבע שמובילים אותנו למטרה. להיות תחת השפעת הכוחות הללו משמע לקבל עונשים וייסורים גדולים. ככל שנתנגד פחות לכוח ההתפתחות של הטבע, כך יהיה לנו נוח יותר בהתפתחות שלנו. לכן, חשוב להבין מהי מטרת הטבע, ולהתאים אליה.

ידיעות קודמות בנושא:
אסור לאירו להיכשל
המצב באיחוד האירופי לא טוב
הפיתרון – לשנות את המשחק הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest